کاهش ترافیک با انتقال نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب

انتقال مکان نمایشگاه از مصلی به شهرآفتاب برای راحتی کل مردم کار مثبتی است.

محمدعلی بهمنی شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در سال 95 و انتقال محل نمایشگاه به «شهر آفتاب» گفت: برای مکان نمایشگاه سال‌ها فکر شده است؛ زیرا برگزاری اینگونه برنامه‌ها نباید مزاحم رفت و آمد کسانی که قصد ندارند از نمایشگاه دیدن کنند بشود. هر کدام از این برنامه‌ها اتوبان‌ها را از شدت ترافیک بند می‌آورند. از این رو انتقال مکان نمایشگاه کتاب از مصلی به شهرآفتاب برای راحتی کل مردم کار مثبتی است.

بهمنی در ادامه خاطرنشان کرد: طبعا کسانی که در حوزه کتاب فعالند، از کم و زیاد شدن مسیر دلخور می‌شوند. اما بعدها این مساله حل خواهد شد. می‌دانیم که مسیر دور است؛ اما مردمی که علاقه‌مند به بازدید از نمایشگاه نیستند، درگیر ترافیک نخواهند شد.

این شاعر با اشاره به راه چاره‌ای برای رفت و آمد مردم به نمایشگاه گفت: زمانی که برای این مکان تصمیم‌گیری شد، به طور قطع برای رفت و برگشت کسانی که با نمایشگاه در ارتباط هستند، تدابیری اندیشیده شده است. در هر صورت باید کاری کرد که رفت و آمد برای مردم راحت‌تر شود. درست است که طولانی بودن مسیر وقت آن‌ها را می‌گیرد، ولی نمی‌توان فقط کسانی که به کتاب ارادت دارند را در نظر گرفت. در هر شرایطی ترافیک را نمی‌توان به مردم تحمیل کرد. من از سال‌های گذشته وقتی خودم یا به همراه خانواده تصمیم داشتیم، از نمایشگاه دیدن کنیم، هربار مجبور بودیم به خاطر ترافیک مسیر طولانی را پیاده برویم. از طرفی مردم هم به علت ترافیک به مترو هجوم می‌آورند و مترو نیز مملو از جمعیت بود.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار