اهواز؛

تجهیز مشترکان برق کلانشهر اهواز به کنتور هوشمند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز؛ مشترکان شرکت توزیع نیروی برق اهواز کنتور هوشمند مجهز خواهند شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،یدالله حضرتی در این خصوص گفت: به منظور توسعه دولت الکترونیک و اعمال مدیریت مصرف برق و همچنین کنترل بار شبکه طرح نصب کنتورهای هوشمند در کلانشهر اهواز با حضور مجریان طرح فهام کلید خورد.

وی افزود: به دنبال سیاست‌های وزارت نیرو مبنی بر نصب کنتورهای هوشمند برق برای مشترکان، کمیته تخصصی سیستم‎های اندازه‌گیری هوشمند برگزار و 6 طرح برای اجرای آزمایشی نصب کنتورهای هوشمند در کلان شهرهای کشور در نظر گرفته شد که در این میان، شهرستان اهواز با توجه به شرایط خاص اقلیمی نیز به عنوان یکی از مناطق نمونه اجرای این طرح انتخاب شده است.

حضرتی تصریح کرد: این جلسه با حضور نماینده سازمان بهره‌وری انرژی، نمایندگان شرکت مهام شرق به عنوان پیمانکار و شرکت نو‌آوران آرمان پویا و جمعی از معاونان، مدیران و کارشناسان این شرکت در خصوص مزایای اجرای طرح و نیازسنجی عملیاتی شدن آن به بحث و تبادل اطلاعات پرداختند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز نصب کنتورهای هوشمند برای شرکت را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: این اقدام با هدف اعمال مدیریت مصرف و کاهش تلفات انرژی شبکه برق و ایجاد سیستم قرائت و کنترل از راه دور مشترکان صورت گرفته است.

وی اذعان داشت: در شرایط خاص آب و هوایی اهواز ما همواره به دنبال افزایش سطح خدمات مطلوب و حفظ حقوق مصرف کنندگان هستیم و استفاده از این کنتورها حفظ آرامش و امنیت را برای مشترکان به دنبال داشته و بدلیل مونیتورینگ لحظه‌ای، کیفیت برق توزیعی برای مصرف‌کننده بسیار بالا خواهد بود.

در خصوص جزئیات بیشتر این طرح گفت: این طرح در فاز اول برای دو هزار مشترک اعم از دیماندی و تجاری و خانگی بصورت پایلوت برای تعداد 1 ‌هزار و 700 مشترک دیماندی و 300 مشترک سه فاز انجام می‌شود که از مزایای آن می‌توان به امکان بررسی 24 ساعته دیتاها، قرائت کنتور از راه دور، شناسایی تلفات شبکه، نظارت بر کیفیت برق توزیعی به شکلی که در صورت بروز هرگونه اشکال بدون نیاز به تماس مشترک، خود سازمان اقدام به رفع مشکل می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.