فیضی: گزارشات کارواش دریا به زودی اعلام می شود/ کار عوامل شهرداری تهاجمی بود

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه گزارشات در خصوص کارواش دریا به زودی اعلام می شود،گفت: کار عوامل شهرداری تهاجمی بود.

فیضی: گزارشات کارواش دریا به زودی اعلام می شود/ کار عوامل شهرداری تهاجمی بودبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیضی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در دویست و سی هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به  جزئیات حادثه کارواش سعادت آباد اظهار داشت: اراضی شهرک غرب متعلق به شرکت توسعه و عمران قدس است و این شرکت ارتباط گسترده‌ای با شهرداری تهران داشته است.

وی با بیان اینکه سال 71 زمینی به متراژ 5هزار و 50 متر تحت عنوان ساخت مسجد و کانون فرهنگی در اختیار هیئت امنای محله قرار گرفت، افزود: سال 74 توسط مدیران پلاکی در شمال این ملک به متراژ 6هزارو 900 متر توسط شرکت نوسازی و عمران اراضی به طور رسمی خریداری و تبدیل به ایستگاه آتش نشانی شد.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران با بیان اینکه پس از این ساخت و ساز پیشنهاد شد که در ضلع چهارراه دریا و سعادت آباد گذر و گردش به راستی ایجاد شود، تصریح کرد: بر این اساس بخشی از زمین مسجد به متراژ هزار و 307 متر تبدیل به گذر شد.

فیضی با تاکید بر اینکه شهرداری وقت منطقه 2 در 18 آبان ماه سال 82 از شهرداری وقت، تقاضا داشت که در پی تبدیل زمین مسجد به گردش به راست یا وجه مورد نظر را داده یا اقدام به تهاتر و یا ارائه پروانه تجاری به مسجد کنند، یادآور شد: شهردار وقت با واگذاری از املاک سطح منطقه به عنوان تهاتر موافقت و سال 83 طی صورت‌جلسه‌ی این بحث نهایی شد. اما انتقال سندی در این خصوص صورت نگرفت و زمینی به مساحت 3هزار و 297  متر به تولیت مسجد واگذار شد.

وی با بیان اینکه از سال 83 تا 92 همه اقدامات شهرداری وقت در راستای واگذاری به تولیت مسجد بوده است، تاکید کرد: تا سال 92 صرفا صورت‌جلسه برای بهره برداری از ملک بوده تا اینکه شهرداری در آن زمان صرفا اجازه 200 متر بهره برداری تجاری را به تولیت می‌دهد اما چندی پیش شهردار منطقه عنوان می‌کند که ضرورتی ندارد در ازای اخذ هزار متر از اراضی مسجد، 3هزار متر به تولیت مسجد داده شود.

رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران اضافه کرد: بر همین اساس پیشنهادات زیادی به هیئت امنا داده می‌شود که در ازای ارائه ملک تا سقف 25 میلیارد تومان وجه دریافت کنند اما تولیت مسجد این پیشنهادات را رد کرد تا اینکه نهایتا هیئت امنای مسجد استفتایی در خصوص فروش املاک مسجد اخذ می‌کنند و  این اجازه به آن‌ها داده نمی‌شود و مجددا قائم مقام شهردار تهران نیز در پی سوال مسئولان منطقه در خصوص چگونگی عملکرد در خصوص بازپس گیری این زمین عنوان می‌کند که با رضایت هیئت امنا باید این زمین باز پس گرفته شود.

فیضی با تاکید بر اینکه در 14 اسفند سال 92 ملک مورد نظر فروخته می‌شود و سند رسما به نام مالک می‌شود، تصریح کرد: شهرداری اقدامات زیادی را در خصوص تحویل ملک انجام داد اما هیئت امنا از برگزاری جلسه‌ای که به نتیجه برسد، استنکاف می‌کنند.

وی با بیان اینکه هیئت امنای مسجد ادعا دارند که کل ملک از جمله پلاک آتش نشانی و ... متعلق به مسجد است، افزود: مسئولیت گذر و خدمات عمومی حق شهرداری است اما هیئت امنا از تحویل زمین خودداری می‌کند.

وی با بیان اینکه متولیان مسجد در اقدام غیرقانونی 50 درصد ملک را فروخته و 50 درصد دیگر را تبدیل به کارواش کرده اند، تاکید کرد: در حالی که حداکثر اجازه 200 متر تجاری را داشتند به همین دلیل از لحاظ قانونی و حقوقی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

فیضی با تاکید بر اینکه بارها توسط شهرداری اخطار به صاحب ملک داده شده است، گفت:چهارشنبه قبل از حادثه ماموران برای اجرای حکم به کارواش می‌روند اما عوامل کارواش نسبت به تخریب خودرو و تعرض به ماموران اقدام می‌کنند تا اینکه شنبه شب این حادثه رخ می‌دهد.

 رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران تاکید کرد: نحوه وارد شدن عوامل ناحیه تهاجمی بوده و آن‌را قبول نداریم اما جمعی از افرادی که داخل کارواش حضور داشتند آماده درگیری بودند.

وی گفت: از سوی شهرداری تهران برای این موضوع دستور ویژه برای پیگیری داده شده و گزارش نهایی به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۱ بهمن ۱۳۹۴
چند نفراز تهاجم کنندگان رودستگیرکردید
آخرین اخبار