520 هزار نفر تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند

رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: در سال 94 بررسی‌های بسیاری صورت گرفت و در نهایت طبق آمار به دست آمده بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال به کمتر از 5 درصد رسید.

علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: امسال 520 هزار نفر تحت پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار گرفتند و حدود24 هزار نفر از آنها اتباع خارجی هستند و 25 هزار نفر از آنها در گروه سنی کمتر از 20 سال هستند و 280 نفر از آن‌ها بی‌سواد مطلق بودند که ثبت‌نام شدند و اگر در آزمون پایانی موفق شوند، با سواد قلمداد می‌شوند و در این آزمون معمولاً 10 الی 15 درصد از افراد ریزش پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: بی‌سوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال به کمتر از 5 درصد رسیده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، مشروط به این که ورودی جدیدی به این افراد اضافه نشود، حدود یک میلیون و 350 هزار نفر باقی مانده را نیز به حداقل ممکن برسانیم.

باقرزاده تأکید کرد: نسبت خانم‌ها به آقایان 80 به 20 است اما نسبت شهری و روستایی، مساوی است و تقریباً 50 درصد افرادی که ما تحت پوش قرار دادیم از مناطق شهری و 50 درصد بقیه از مناطق روستایی هستند.

وی در خصوص جذب نیروی انسانی در سازمان نهضت سوادآموزی گفت: نزدیک به 35 هزار تا 37 هزار فرصت شغلی جدید برای تحصیل کردگان که تمایل دارند با مجموعه سوادآموزی کار کنند، به وجود آمده است. همچنین مصوبه‌ای توسط شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی قرار است به تصویب برسد که افراد بتوانند از بیمه‌ی سلامت رایگان برخوردار شوند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار