نیمه شب اتفاق افتاد؛ یک عاشقانه ناآرام

فیلم سینمایی "نیمه شب اتفاق افتاد" ساخته تینا پاکروان درام عاشقانه ای است که به عرف جامعه ایرانی کنایه می زند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، "نیمه شب اتفاق افتاد" درام عاشقانه ای است که در آن پسر جوان راننده عاشق زن بیوه میانسالی می شود که در محل کار به او توجه و محبت دارد. هرچند فیلم از آغاز خوبی برخوردار نیست و گویی بیننده بدون مقدمه به میانه ماجرا کشیده می شود، اما ساختار روایی اثر جذاب است و داده های مناسبی در زمانهای گوناگون به بیننده می دهد.

از میان شخصیتهای متعددی که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند، بازی طبیعی رویا نونهالی در نقش زیبا، زن میانسال قابل توجه است. همچنین حامد بهداد در نقش جوان عاشق پیشه به خوبی از عهده نقش برآمده و صحنه های جذابی را در فیلم خلق می کند از جمله پلانی که برای زیبا یک گلدان گل بنفشه می آورد.

این فیلم انتقادی باوجودی که از تلخی های فراوان حکایت می کند اما فیلمی سیاه و تلخ نیست. چراکه بازیگر نقش اول فیلم در حالی که به شرایط خود و عرف جامعه واقف است، حق انسانی خود را برای دوست داشتن و دوست داشته شدن نادیده نمی گیرد و به خوبی توانسته تعادل و توازنی میان دو وجه نقش برقرار کند. وجهی که در آن باید یا دنیا را به بن بست رسیده انگارد و دیگراین که انسان تا لحظه آخر باید از محبت سرشار شود و محبت کند.

فیلمساز در این فیلم به زیبایی بازیگران اصلی را از مرز عرف جامعه عبور داده و این نگاه شور بختانه را در بازی زیبای گوهر خیراندیش، عمه پسر جوان به تصویر کشیده است. هرچند ممکن است بازی خیراندیش کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما عرف جامعه به همین میزان در برابر چنین رویدادها یی ایستادگی دارد؛ گویی انسان تنها حق دارد یکبار زندگی کند و بیش از آن جنایتی عظیم مرتکب شده است.

موسیقی سراسر احساس متن فیلم که با آوازهای خواننده جوان همراه می شود فضایی لطیف برای مخاطب ایجاد می کند. طراحی صحنه فیلم جذاب است و سکانس گلخانه به لطافت عشق غیرمتعارف حسین و زیبا می افزاید.

نقطه اوج داستان پلانی است که دعوای لفظی حسین و امیر، پسر 15 ساله زیبا به برخورد فیزیکی می انجامد و حسین با سقوط از پله ها جان خود را از دست می دهد و زیبا مویه کنان بر بالینش حاضر می شود.

زیبا که تا آن زمان عمق عشق و محبت خود به جوان را بروز نداده ، با بیانی مادرانه ابراز عشق می کند و مرگ حسین را به گردن می گیرد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار