بندرعباس؛

شرکت 741 دانش آموز هرمزگانی در المپیادهای علمی

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: 741دانش آموز هرمزگانی در سال تحصیلی 95-94در آزمون مرحله نخست المپیادهای علمی شرکت می کنند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛کرمپور افزود: از این تعداد 110نفر در المپیاد ریاضی ، 219 نفر زیست شناسی ، 222 نفر شیمی ، 58 نفر فیزیک ، هشت نفر نجوم و اختر فیزیک و 14نفر در المپیاد کامپیوتر در 9 حوزه امتحانی در رشته های مختلف به رقابت می پردازند.


وی گفت: این دانش آموزان پس از دریافت دیپلم دوره متوسطه و گواهی پیش دانشگاهی مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون شرکت درآزمون سراسری برای ادامه تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظرشان در زیر گروه مربوطه معرفی می شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان افزود:دریافت کنندگان مدال طلای کشوری آزمون المپیاد پس از پایان دوره آموزشی تابستان به عضویت باشگاه دانش پژوهان جوان و تیم های ملی المپیاد جمهوری اسلامی ایران در می آیند.

دریافت کنندگان مدال نقره و برنز کشوری نیز مطابق مصوبه شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری می توانند در آزمون سراسری از20 درصد سهمیه در زیر گروه آزمایشی مربوطه استفاده کنند.

مرحله نخست المپیادهای علمی از 27 بهمن به مدت 4 روز آغاز می شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.