اهواز؛

افتتاح فاز نخست مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا

فاز نخست مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، با حضور علما و روحانیون خوزستان، در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه، افتتاح گردید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛در این آیین ضمن حضور آیت‌الله موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، حجج‌اسلام و المسلمین حاجتی و حسن زاده ائمه جمعه موقت اهواز، بزرگان ایل بختیاری و جمعی از مدافعین حرم حضرت زینب(س) شرکت داشتند.

حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر موسوی، امام‌جمعه شهرستان اندیکا گفت: علی رغم مشکلات، سختی‌ها و محرومیت‌های اندیکا، زیرساخت‌های فرهنگی مناسبی در این شهرستان وجود دارد که برکات زیادی به همراه داشته و خواهد داشت و باید شکر گذار این نعمت بزرگ باشیم.

وی از افتتاح حوزه علمیه خواهران در این شهرستان خبرداد و گفت: امروز در اندیکا، حوزه علمیه خواهرانی وجود دارد که در مدت 2 هفته ثبت‌نام، بیش از 80 نفر خواهر ثبت‌نام کردند و این آمار، نشان‌دهنده ظرفیت‌های فرهنگی و گسترده شهرستان اندیکا است.

همچنین حجت‌الاسلام بهنام شیخ موچگانی، بیان کرد: هم‌اکنون بیش از 30 طلبه در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل هستند و یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های مدرسه علمیه امام رضا(ع) اندیکا، جذب و تربیت طلاب بومی، با هدف کار در مناطق و روستاهای و اصلاح زیرساخت‌های فرهنگی اندیکا است.

گفتنی است، مساحت کل ساختمان مدرسه امام رضا(ع) قریب به 10 هزار مترمربع با زیر بنایی حدود 5500 متر است، که فاز نخست ساختمان این مدرسه، شامل 2600 متر جهت استفاده از بخش‌های خوابگاهی، آموزشی و اداری است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: خوزستان ، افتتاح ، فاز ، نخست ، علمیه ، علما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.