اصفهان؛

تحصیل 7 هزار و 500 طلبه بانو در مدارس علمیه اصفهان

۷ هزار و ۵۰۰ طلبه در حوزه علمیه خواهران اصفهان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: علمای ما در همه ‌زمان‌ها تلاش کرده‌اند این حوزه‌ها را زنده نگه دارند و امروز ایران پایگاه عظیم و بزرگی برای حوزه‌های علمی دنیاست، ما از ۷۰ کشور در حوزه‌های علمیه طلبه داریم، امروز قم پایگاه عظیم نشر معارف دینی شده است.

حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی افزود: پیش از انقلاب برای خواهران فضای علمی نبود، البته در سال ۴۱ در قم به دستور امام راحل فضایی ایجاد شد اما در همه کشور وجود نداشت، در سال ۷۵ و به دستور رهبر انقلاب حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور گسترش یافت، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دستور رهبر انقلاب لباس عمل پوشاندند و امروز در سراسر کشور حدود ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران داریم.

وی گفت: در شهرهای مذهبی مانند کردستان و سیستان و بلوچستان نیز حوزه‌های علمیه خواهران داریم، در سراسر کشور حدود ۳۷ هزار مبلغ سازمان یافته برای خواهران‌مان وجود دارد، در سراسر استان اصفهان نیز ‌هزار و ۵۰۰ مبلغ داریم و در جمع اعزام در سراسر کشور ۷۰۰ هزار اعزام داشته‌ایم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه در ماه رمضان سال گذشته حدود ۴۰ هزار جلسه قرآنی در سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: این حرکت پیش از انقلاب وجود نداشته، در یک‌سوم مدارس آموزش و پرورش امام جماعت اعزام می‌کنیم و در سراسر کشور با هماهنگی آموزش و پرورش، خواهران واجد شرایط در دبیرستان‌های دخترانه به‌عنوان امام جماعت حضور پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید مهدی ابطحی افزود: حدود ۵۵۰ مدرسه دخترانه استان از طلاب خواهر برای اقامه نماز جماعت بهره‌مند می‌شوند، این حرکت بسیار ارزشمندی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: در استان اصفهان حدود ۵ هزار فارغ‌التحصیل در سطح ۲ داریم و حدود ۷۰ هزار نفر در حوزه‌های علمیه مشغول به‌کار هستند و بیش از ۹۰ هزار نفر فارغ التحصیل سطح ۲ داریم، سطح ۲ برای افراد دارای سیکل و دیپلم است که در سراسر استان ثبت نام داریم، کسانی که سیکل دارند ۷ سال و افراد دیپلمه دوره‌ای ۵ ساله را پشت سر می‌گذارند و در این مدت مدرک لیسانس به آن‌ها داده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به اینکه از سال گذشته سطح ۴ یا همان دکتری پذیرش شد گفت : در ۲ رشته تفسیر و علوم قرآنی و فقه و اصول مدارک رسمی ارائه می‌شود، و وزارت علوم مدرک این سطوح را تاییدکرده است .



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.