ویک: آیا توافق روسیه و عربستان برای حل بحران نفت کافی است؟

یک هفته‌نامه انگلیسی با انتشار گزارشی توافق مسکو و ریاض برای کاهش عرضه‌ نفت‌‌خام را بررسی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفته‌نامه انگلیسی «ویک» با انتشار گزارشی نوشت: چهار کشور صادرکننده‌ی نفت‌خام -از جمله دو تولید‌کننده‌ی بزرگ جهان- اعلام کردند عرضه‌ی طلای سیاه را در سطح ماه ژانویه کاهش خواهند داد. بهای طلای سیاه در معاملات روز سه‌شنبه پس از دست‌یابی به این توافق مهار عرضه‌ی بی‌رویه، اندکی افزایش یافت.  

بهای نفت‌خام دریای برنت دوشنبه و پس از انتشار خبر نشست وزاری نفت کشورهای تولید‌کننده‌ی نفت در «دوحه،» پایتخت قطر، با افزایش 5 درصدی به بشکه‌ای 35 دلار در هر بشکه رسید. قطر ریاست دوره‌ای اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) را بر عهده دارد. یکی از دلایل افزایش بهای نفت‌خام در این روز، گزارش‌ها درخصوص حضور نمایندگان روسیه و عربستان، دو تولیدکننده‌ی بزرگ اوپک، در نشست دوحه بود.

با این وجود، پس از انتشار نتایج گفتگوها، بهای نفت باز هم کاهش یافت و به زیر 34 دلار در هر بشکه رسید. در این نشست، چهار کشور روسیه، عربستان سعودی، قطر و ونزوئلا توافق کردند سطح عرضه‌ی ژانویه گذشته را مبنا قرار داده و تولید خود را کاهش دهند. 

در ادامه گزارش آمده است: این رویداد بدان سبب که روسیه و عربستان پس از 18 ماه عرضه‌ی بی‌رویه، سرانجام برای کاهش تولید به توافق رسیدند، اتفاقی مثبت تلقی می‌شود.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار