هشدار یونیسف: جان نزدیک به یک میلیون کودک در آفریقا در خطر است!

یونیسف اعلام کرد در پی دو سال خشکسالی و قویترین ال نینو 50 سال گذشته، نزدیک به یک میلیون کودک در شرق و جنوب آفریقا دچار «سوء تغذیه حاد» شده‌اند.

هشدار یونیسف: جان نزدیک به یک میلیون کودک در آفریقا در خطر است!
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صندوق کودکان سازمان ملل - یونیسف - روز چهارشنبه اعلام کرد در پی دو سال خشکسالی و قویترین ال نینو 50 سال گذشته، نزدیک به یک میلیون کودک در شرق و جنوب آفریقا دچار «سوء تغذیه حاد» شده‌اند. 
کودکان این منطقه با کمبود فزاینده آب و مواد غذایی روبرو هستند و قیمت های رو به افزایش شرایط آنان را بدتر می کند زیرا خانواده ها ناچار می شوند برخی مواد غذایی را از سبد غذایی خود حذف کنند و دارایی های خود را بفروشند. 

منظور از «سوء تغذیه شدید» گرسنگی شدید است که بر اثر آن نسبت وزن به قد افراد به شدت کاهش می یابد، قوای جسمانی به وضوح تحلیل می رود و بدن قادر به حفظ مایعات نیست. 
"لیلا قره گوزلو پاکالا،" مدیر منطقه ای یونیسف گفت: «پدیده آب و هوایی ال نینو افول می کند اما عواقب اتفاقی که برای کودکان رخ می دهد - که بسیاری از آنان پیش از این اتفاقات هم در فقر زندگی می کردند - تا سال ها احساس خواهد شد.»

وی افزود: «دولت ها با منابعی که در اختیار دارند در برابر این حوادث اقدام می کنند ولی ما با شرایط بی سابقه ای روبرو هستیم. نجات کودکان به اقداماتی بستگی دارد که امروز انجام شود.»

یونیسف برای نجات کودکان درخواست فراهم شدن 87 میلیون دلار برای اتیوپی، 26 میلیون دلار برای آنگولا و 15 میلیون دلار برای سومالی کرده است. 

در لسوتو، زیمبابوه و بخش های گسترده ای از آفریقای جنوبی با توجه به خشکسالی اعلام وضع فوق العاده شده است و پیش بینی می شود تعداد افراد نیازمند دریافت کمک غذایی در اتیوپی امسال از 10 میلیون نفر به 18 میلیون نفر افزایش یابد. 

مالاوی با بدترین بحران غذا در 9 سال اخیر روبرو شده است و دو میلیون و 800 هزار نفر از مردم این کشور (بیش از 15 درصد جمعیت این کشور) در خطر گرسنگی و «سوء تغذیه حاد» ظرف تنها دو ماه دو برابر خواهد شد. مگان گیلگان مشاور منطقه ای یونیسف گفت: «این ارقام گیج کننده هستند. پیش بینی می شود از امسال تا 2017 بدتر شود.»


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار