پسران فراری از خانه را به خانه بازگردانید

بسیاری از والدین با رفتارهای اشتباه در مقابل نوجوانشان موجب فرار او از محیط خانه می شوند.

سارا فغانپور روانشناس در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: فرار پسران از محیط خانه و پناه بردنشان به دوستان و همسالان، از رفتارهای اشتباه والدین سرچشمه می گیرد.

وی تصریح کرد: والدین بدلیل عشق بی اندازه به فرزندان در مقابل خطا ها و اشتباهاتشان گاهی عکس العمل هایی از خود بروز می دهند که فرزندان به ویژه پسران را از خود دور کرده و انها برای رهایی از تذکرات مکرر پدر یا مادر، سعی می کنند از محیط خانه فرار کنند.

این روانشناس ادامه داد: در دورانی که فرزندان در حال رشد و بلوغ جسمی و ذهنی هستند نیاز بیش از اندازه ای به محبت گرفتن از والدین و تایید شدن از سوی انها دارند چرا که با این نیروی مثبت اعتماد به نفسشان تقویت و رفتارهایشان موجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: والدینی که فرزند نوجوان دارند بهتر است برای اموزش در خصوص چگونگی برخورد صحیح با فرزندان نزد مشاوران خانواده رفته و اجازه ندهند فزندشان از انها دور شود.

فغانپور در پایان گفت: پدر و مادرانی که فرزندشان از محیط خانه دور شده و بیرون از خانه در جستجوی محبت هستند می توانند با ابراز محبت و احترام به عقاید ، وی را دوباره به کانون امن خانواده برگردانند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
پسرمن شونزده ساله شه پارسال بادختری بودکه خانواده دختره فهمیدن اومدن درخونمون عابر ریزی کردن امسال بازم پسرم شروع کرده ماهم دعواش کردیم ازخانه دوروزه رفته خونه مامان بزرگش
آخرین اخبار