سفرنامه/

خدمت بی منت/ پایان تلاش کاروان نورآوران سلامت در سرزمین مقاومت

سفرنامه ابوشانک زحمات طاقت‌ فرسای پزشکان متعهد نورآوران را برای همگان و به ویژه مسافرین این دیار به خوبی به نمایش گذاشت.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛در طی مسیر نور درخشان خورشید همانند قطب‌نمایی برای ما بود و این نور از پشت نخل‌های ایستاده بر فراز ابوشانک کمونه می‌زد به دنبال منبع نور رفتیم که در این هنگام کاروان نورآوران سلامت را دیدیم. در این کاروان تعدادی پزشک متخصص و متعهد با نیت خالص و خداپسندانه به ویزیت رایگان مردم این دیار می‌پرداختند.

اهالی ابوشانک شاید هیچ وقت در ذهنشان خطور نمی‌کرد که روزی بتوانند به راحتی هر چه تمام‌تر خود را به پزشک متخصصی برسانند و با سرعت بالایی اقدامات درمانی‌شان انجام شود.

پزشکان طرح نورآوران سلامت زندگی، مطب و خانواده‌های خود را رها کرده و در مناطق محروم و دورافتاده برای افزایش خیر و برکت زندگی‌شان و همچنین برای ذخیره پوشه آخرتشان به این مکان‌ها آمده و بیماران بسیاری را در طول روز معاینه و درمان می‌کنند.

در سفر به مرکز نورآوران سلامت ابوشانک در چهره پزشکان متخصص جز خیر و تلاش و کوشش و جدیت چیزی وجود ندارد و این پزشکان خستگی‌ناپذیر تا زمانی که بیماران در مرکز حضور داشته باشند کرکره مطب خود را پایین نمی‌کشند.

این پزشکان مقاومت و امیدشان همانند نخل‌‌های ایستاده بسیار بالا و مستحکم بوده و این عزیزان دعای خیر مردم این مرز و بوم را به عنوان سوغاتی برای خانواده‌هایشان می‌برند.

منطقه ابوشانک با اینکه یک مکان خشک و محروم است اما این محل با حضور گرم پزشکان نورآوران سلامت سبب به وجود آمدن رنگ شادی و نشاط و همچنین سرسبزی در دل‌های مردم این دیار می‌شود.

هنگامی که عصرهنگام مردم برای استراحت به خانه‌هایشان می‌روند این پزشکان در حال مداوای بیماران بوده و با امید و روحیه قوی به کار طبابت می‌پردازند.

وزیر بهداشت خود را از این کار خداپسندانه عقب نگذاشته و با سر زدن به این مراکز و معاینه بیماران خود را در این کار خیر سهیم کرده است.

روستای ابوشانک در 15 کیلومتری شهر آبادان از توابع استان خوزستان است که نخل‌های سر به فلک کشیده این دیار مقاومت و ایستادگی بالای مردم چه در این زمان و چه در زمان هشت سال دفاع مقدس را به مسافرین و توریست‌ها به خوبی نشان می‌دهند.

با آنکه سفر ما به پایان رسید اما تلاش و کار طبابت پزشکان نورآوران هیچ گاه تمام نمی‌شود و این عزیزان با نیت فی سبیل‌الله و همچنین خدمت به مردم از هیچ کاری دریغ نمی‌ورزند.

ما غروب آفتاب را از میان نخل‌های ابوشانک مشاهده می‌کنیم و این در حالی است که ماشین‌مان جاده سفر را به پایان می‌برد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار