وزیر بهداشت گفت: در باب مسئله ریزگردها مسئولین باید به تربیت بیشتر پزشک متخصص ریه و تجهیز بیمارستان‌های کشور به تخت‌های بیمارستانی همت بورزند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به عنوان طرح نورآورن سلامت اظهار داشت: این بنیاد خیریه حدود پنج سال قبل به طور رسمی کار خودش را شروع کرده است و در دو منطقه شرق و جنوب در مناطق محروم و دورافتاده استان فعالیت می‌کند و هر سه ماه یک بار خدمات پزشکی دندان و بینایی‌سنجی به طور کاملا رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

جای خالی متخصصین در معضل ریزگردها/ تجمیع بیمه ها جلوی هزینه های اضافی را می گیرد

وی بیان کرد: حضور افراد در این طرح به صورت داوطلبانه است و برای ویزیت بیماران هیچ دستمزدی نمی‌گیرند و همچنین تا الان بالغ بر 50 هزار ویزیت صورت گرفته است.

جای خالی متخصصین در معضل ریزگردها/ تجمیع بیمه ها جلوی هزینه های اضافی را می گیرد

وزیر بهداشت با بیان اینکه من به دنبال به سرانجام رسیدن طرح تجمیع بیمه‌ها هستم، افزود: یکی از کارهای مهم حوزه سلامت، بخش درمان و کنترل هزینه‌های مراقبت از بیماران است و این طرح از پول بیت‌المال محافظت کرده و جلوی هزینه‌های اضافی را می‌گیرد.

وی ابراز داشت: ‌در بخش مسئله ریزگردها ما باید با مردم صادق باشیم زیرا یکی از دلایل بروز این ریزگردها مربوط به خارج از مرزهای ما است و این ریزگردها به خاطر شرایط خاص منطقه اتفاق می‌افتد اما آن چیزی که مربوط به خودمان می شود این است که سازمان‌های محیط زیست و دیگر ارگان‌های ذیربط با همکاری و همیاری یکدیگر باید شرایط کشور را در زمینه پیشگیری و مقابله با این پدیده ایجاد کنیم.

جای خالی متخصصین در معضل ریزگردها/ تجمیع بیمه ها جلوی هزینه های اضافی را می گیرد

هاشمی ادامه داد: ما در بخش مسئله ریزگردها باید به فکر تربیت متخصصین ریه و ایجاد تخت‌های بیمارستانی باشیم و تمام واقعیت‌ها و مشکلات این مسئله را به صورت صادقانه با مردم در میان بگذاریم.

دکتر هاشمی در ادامه عنوان کرد: موضوعات داخلی کشور را نیز باید به صراحت به مردم بگوییم و به دنبال یافتن راه چاره باشیم اما می دانم که همه مسئولان در حال تلاش برای برطرف کردن این مشکلات هستند و به عنوان نمونه مشکلی که برای آب منطقه هور پیش آمده بود و منجر به قطعی آب شده بود را در حال حاضر با جاری کردن و تامین آب و مرطوب شدن منطقه تا اندازه ای حل کرده، احتمال بروز ریزگردها کاهش یافته و از سوی دیگر هر اقدامی که با دستکاری خاک منجر به مبارزه با ریزگردها بوده، انجام شده اما اگر کانونهای دیگری منشا این ریزگردها هستند باید صادقانه به مردم گفته شود.



وزیر بهداشت مشکلات زیست محیطی را مربوط به زمان حاضر ندانست و افزود: به عنوان نمونه مشخص شد که حساسیتی که از باران فصل بهار در اهواز ایجاد شده، مربوط به کاشت نوعی گیاه برای پوشش فضای سبز بوده است.

دکتر هاشمی همچنین در خصوص راه اندازی آزمایشگاه برای کنترل ریزگردها، افزود: ما هیچ گاه وعده بیجا نمی دهیم و قرار نیست آزمایشگاهی را راه اندازی کنیم از سوی دیگر اگر قرار باشد در حوزه آب، وزارت نیرو و سازمان استاندارد و در موضوع ریزگردها سازمان هایی مانند محیط زیست، هواشناسی، استاندارد وزارت بهداشت و همچنین نیرو آزمایشگاه راه اندازی کرده و یا دستگاه های مورد نیاز را خریداری کنند، اثر مفیدی نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: طرح نورآوران با توجه به باورهای مردم و همچنین سنت دیرینه انجام کار خیر به خوبی صورت می‌پذیرد و این طرح با تلاش همکاران ما حتما گسترش می‌یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۴
تجمیع بیمه بهترین کار هست عدالت بیمه هست هر چقدردرجهت رفاه آسایش مردم انجام دهیدبسیار خوب هست الان مردم در موج گرانی ها دچار استرس بیماری زیاد جهت رسیدن به اینده شون شده ان امیدوارم هرحرفی که مسولان میزنند قابل اجرا هست بزنند قابل نیست اعلام نکنید.
آخرین اخبار