قم؛

شرکت ۲۵۰۰ قرآن‌آموز در چهارمین دوره آزمون تربیت حافظان اوقاف قم

مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم از شرکت ۲۵۰۰ قرآن‌آموز در چهارمین دوره آزمون تربیت حافظان، در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ صالح‌نژاد با اشاره به سهمیه 23 هزار نفری اوقاف استان برای تربیت حافظان قرآن طی چهار سال، اظهار کرد: کلاس‌های چهارمین دوره در قالب توافقنامه‌های منعقد شده در مساجد و موسسات قرآنی و همچنین بقاع متبرکه تشکیل شده است.

وی افزود: 2500 نفر از قرآن‌آموزان شرکت‌کننده در این کلاس‌ها، از روز پنجشنبه 29 بهمن به مدت 6 روز در آزمون شفاهی این طرح شرکت کرده‌اند.

مسئول امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این که آزمون کتبی هم به صورت متمرکز روز 13 اسفندماه در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، گفت: آزمون‌های شفاهی و کتبی در 10 رشته شامل حفظ جزء 30، حفظ جزء‌های یک و 30، حفظ جزء‌های یک، دو و 30، پنج جزء، 10 جزء، 15، 20 و 30 جزء و همچنین حفظ موضوعی شامل 150 یا 300 موضوع برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: 80 درصد شرکت‌کنندگان در این آزمون‌ها را خواهران تشکیل می‌دهند که گویای علاقه مندی و تمایل بالای بانوان قمی به حفظ قرآن است.

صالح‌نژاد خاطرنشان کرد: به همه افرادی که موفق به کسب حد نصاب میانگین 70 از 100 طی دو مرحله آزمون شفاهی و کتبی شوند، گواهی‌نامه رسمی سازمان اوقاف اعطا می‌شود، ضمن این که افراد حائز میانگین رتبه 90 نیز در قرعه‌کشی جوایز نفیس این دوره شرکت داده می‌شوند.

برچسب ها: قم ، قرآن ، قرآن آموز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار