مشهد؛

رونمایی از پروژه سبز صنعتی محیط زیست خراسان رضوی

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار در کشور، در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی تهران از پروژه سبز صنعتی محیط زیست خراسان رضوی رونمایی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید صالحی افزود: نمایشگاه محیط زیست بزرگترین رویداد در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات مرتبط با محیط زیست کشور است و امسال پانزدهمین سال برگزاری آن است که با حضور جمعی از صنایع علاقمند به حوزه حفاظت محیط زیست ، سازمانهای مردم نهاد ، دانشگاهیان و شرکتهای دانش بنیان ،مبدعین و مبتکریان زیست محیطی ،عکاسان حیات وحش استان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد : در برپایی غرفه اختصاصی ، دانشگاه فردوسی مشهد ، شرکت برق منطقه ای خراسان ،شرکت طوس مسیر ،گروه معادن سنگان پارسیان خواف، شرکت معدنی احیاء سپاهان خواف ، شرکت سیمان زاوه ،سازمان مپ مشهد ،شبکه سازمانهای مردم نهاد خراسان رضوی ،ما را همراهی می کنند.

صالحی ادامه داد: معرفی عادات تغذیه ای و زیستگاهی ، زاد و ولد و ویژگی های خاص گونه های شاخص و برجسته حیات وحش استان ، سیاستهای کلی نظام درحوزه حفاظت محیط زیست ، وظایف و ارزش کار یک محیط بانان و نیز موضوع آلودگی هوای کلانشهر مشهد، به صورت اختصاصی و بومی درقالب طرح های اینفوگرافی درغرفه حفاظت محیط زیست استان به نمایش در می آید.

صالحی گفت : رونمایی از انیمیشن اختصاصی زیست محیطی استان و یک پروژه مهم درعرصه نرم افزارتحت وب و نیز یک پروژه سبز صنعتی که برای نخستین بار در کشور در استان خراسان رضوی به مرحله اجرا درخواهد آمد،از دیگر ویژه برنامه های این اداره کل در نمایشگاه خواهد بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان ضمن اشاره به پیش قراولی استان خراسان رضوی درموضوع تجهیز 5 پلنگ پارک ملی تندوره به ردیاب ماهواره ای گفت این پروژه نیز با هماهنگی مسئول اجرایی و سرپرست تیم تجهیز ،درنمایشگاه بین المللی به علاقمندان معرفی خواهد شد.

صالحی ادامه داد: این نمایشگاه ،فرصتی مناسب برای معرفی آخرین دستاوردهای سبزصنعتی، ابداعات زیست محیطی و حضور درمناظرات مربوطه در کنار متخصصین حوزه حفاظت محیط زیست است و مضاف بر آن تعاملات بین المللی حوزه محیط زیست را ارتقا می بخشد.

وی ضمن توصیه به علاقمندان جهت حضور و بازدید از این نمایشگاه گفت : 10 تا 13 اسفند ماه این اداره کل در سالن 12، غرفه شماره 325 در ساعات 9 الی 16 میزبان بازدید کنندگان خواهد بود

انتهای پیام//س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.