منتظر نبرد اسمارت فون ها در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا باشید !

خود را برای بزرگ‌ترین رخداد دنیای اسمارت‌فون‌ها در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا آماده کنید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، کنگره جهانی موبایل بارسلونا یک گردهمایی بزرگ است که در آن بزرگان دنیای اسمارت‌فون‌ها از برترین محصولات خود رونمایی  می کنند. امسال نیز همچون سال‌های قبل همگان در انتظار این رویداد جهانی هستند.

منتظر نبرد اسمارت فون ها در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا باشید !

به نظر می‌رسد کنگره امسال با شور و حرارت خاصی برگزار خواهد شد و از هم اکنون باید در انتظار شرکت‌های چینی بسیاری باشیم. شرکت‌هایی که عمدتا محصولات میان رده در معرض دید عموم مردم قرار خواهند داد. اما در کنگره امسال صف‌آرایی دو غول کره‌ای در مقابل یکدیگر بسیار جالب توجه خواهد بود. با توجه به اخباری که در روزهای گذشته منتشر شده است، به نظر می‌‌رسد، سامسونگ به‌طور رسمی از پرچم‌داران خود رونمایی خواهد کرد. اما در طرف مقابل ال‌جی قرار دارد. با توجه به این‌که ال‌جی در نمایشگاه CES امسال خوش درخشید، همگان در انتظار آن هستند تا ببینند، ال‌جی در کنگره امسال چه خواهد کرد. اما این تنها سامسونگ و ال‌جی نیستند که همراه با محصولات قدرتمند خود به میدان وارد خواهند شد، بزرگان دیگری همچون سونی، اچ‌تی‌سی، هوآووی، لنوو، شیائومی، بلک‌بری، اپل و بسیاری دیگر از بزرگان حضور خواهند داشت. تقابل این شرکت‌ها در کنگره امسال به نظر می‌رسد، بسیار دیدنی خواهد بود.

سامسونگ

منتظر نبرد اسمارت فون ها در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا باشید !

اخباری که پیرامون شرکت سامسونگ در ارتباط با کنگره جهانی موبایل وجود دارد کم و بیش قابل حدس زدن است. امسال ما قطعا با دو پرچم‌دار گلکسی اس 7 (Galaxy S7) و گلکسی اس 7 اچ (Galaxy 7 Edge) بیش از پیش آشنا خواهیم شد. در حالی که مشخصات فنی این دو محصول از مدت‌ها قبل منتشر شده است، تنها معرفی رسمی آن‌ها باقی مانده است. اما نباید انتظار داشته باشید که این دو محصول از یک بازطراحی چشم‌گیر و خیره کننده‌ای برخوردار باشند، به دلیل این‌که هر دو محصول بر مبنای همان فرمول سال گذشته اس 6 و اس 6 اچ تولید شده‌اند. تصاویری که از این دو محصول منتشر شده است به ما نوید دو محصول خوش فرم را می‌دهند. اسمارت‌فون‌هایی که پشت‌های خمیده همچون نوت 5 دارند. این‌گونه به نظر می‌رسد که اج کمی بزرگ‌تر از اس 7 خواهد بود. بر اساس شایعات منتشر شده هر دو گوشی از تراشه اسنپ‌دراگون 820 یا تراشه Exynos ساخت سامسونگ استفاده خواهند کرد. از همه مهم‌تر، شایعات نشان می‌دهند که سامسونگ سرانجام به بازخوردهای کاربران توجه کرده است. به‌طوری که نسل بعدی گلکسی‌ها همراه با فناوری ضد آب IP68 و مجهز به شکاف کارت حافظه در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهند گرفت. قابلیتی که در مدل‌های قبلی خبری از آن‌ها نبود. بنابر گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ در مدل‌های جدید از یک دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی به جای ماژول 16 مگاپیکسلی استفاده کرده است، این در حالی است که اس 6 از یک دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. شایعات همچنین به این موضوع اشاره دارند که حس‌گر این دوربین مجهز به دیافراگم لنز F/1.7  است. همین موضوع باعث می‌شود در محیط‌هایی که نور آن‌ها کم است کارایی آن تا حد زیادی افزایش پیدا کند. از تغییرات مهمی که در گلکسی اس 7 به وجود آمده است می‌توان به حذف برآمدگی دوربین اشاره کرد. اما به نظر می‌رسد، گلکسی اس 7 اج از درگاه USB-C استفاده نمی‌کند و همچون گذشته از درگاه microUSB  استفاده خواهد کرد.

ال‌جی

منتظر نبرد اسمارت فون ها در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا باشید !

در حالی که اخبار مرتبط با سامسونگ به راحتی منتشر می‌شود، اما در نقطه مقابل ال‌جی از یک رویکرد متفاوت بهره‌ می‌برد. این شرکت همواره سعی می‌کند، محتاطانه کار کرده و در هفته‌های متوالی اخبار بسیار کمی را منتشر کند. در شرایط فعلی، ما از این موضوع مطلع هستیم که جی 5 از یک صفحه‌نمایش همیشه روشن (always-on) استفاده خواهد کرد. ( شبیه به ساعت‌های هوش‌مند) در حالی که اسمارت‌فون ال جی 5 از قابلیت همیشه روشن استفاده می‌کند و مطابق با شایعات منتشر شده صفحه‌نمایش آن از نوع IPS خواهد بود، این سؤال به ذهن ما می‌رسد که ال‌جی چگونه در نظر دارد صفحه‌نمایش را همیشه روشن نگه داشته و از طرفی از مصرف بیش از اندازه باتری جلوگیری به عمل آورد؟ ( صفحه‌نمایش‌های IPS عملکردی متفاوت با صفحه‌نمایش‌های AMOLED دارند. به‌طوری که برای نمایش یک پیکسل باید تمامی پیکسل‌های خود را روشن کنند.) اما خبر بسیار خوب دیگری نیز در ارتباط با این گوشی وجود دارد. کوال‌کام در صفحه توییتر خود تأکید کرده است که تراشه هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 820 در ال‌جی جی 5 مورد استفاده قرار گرفته است. بنابر گزارش‌های منتشر شده، ال‌جی 5 مجهز به یک شکاف جادویی است. اگر به تصاویر به بیرون درز پیدا کرده این گوشی نگاهی داشته باشیم؛ مشاهده می‌کنیم که جی 5 مجهز به دوربین دوگانه 8+13 مگاپیکسلی، گوشه‌های بدنه گرد، همچون اسما‌رت‌فون‌های جدید سامسونگ از شکاف کارت حافظه پشتیبانی کرده و به سه گیگابایت حافظه اصلی تجهیز شده است. همچنین بخش پایینی دستگاه که آرم ال‌جی روی آن قرار دارد، قابلیت جدا شدن دارد که از این طریق ضمن تعویض باتری، توانایی اضافه کردن سخت‌افزارهای اضافه را به آن خواهید داشت. شکافی که سایت‌های فناوری از آن به نام magic slot یاد کرده‌اند. تا زمان نگارش این مقاله سه ماژول جادویی شناسایی شده‌اند، ماژول ویژه دوربین که کنترل‌های بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد، باتری 1100 میلی‌آمپر همراه با ماژول Hi-Fi و ماژول ویژه‌ای که برای افزایش طول عمر شارژ در نظر گرفته شده‌اند. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این گوشی از یک بدنه فلزی، یک حس‌گر اثرانگشت و یک صفحه‌نمایش 5.6 اینچی استفاده می‌کند. ( به احتمال زیاد همراه با تفکیک‌پذیری Quad HD که قبلا در ال‌جی 4 مورد استفاده قرار گرفته بود.) همچنین بر خلاف سامسونگ جی 5 از درگاه USB Type-C استفاده می‌کند. امسال زمان آن رسیده است که ال‌جی به سامسونگ بگوید، چه حرفی برای گفتن دارد؟ به نظر می‌رسد LG PAY یک سامانه پرداختی همراه است که با ساز کار و عجیب خود توانایی پشتیبانی از کارت‌های اعتباری را دارد. ال‌جی همچنین در نظر دارد در کنار این محصول خود از دو اسمارت‌فون میان رده LG X Cam و X Screen نیز رونمایی کند.

سونی


منتظر نبرد اسمارت فون ها در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا باشید !

سونی در نظر دارد؛ در هفته جاری یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند. اما این شرکت در کنگره امسال دست پر به میدان وارد خواهد شد. خاطره Xperia Z5 همچنان در ذهن ما نقش بسته است؛ در نتیجه انتظار نداریم، اسمارت‌فون‌های جدیدی معرفی شوند. سونی در نظر دارد در کنگره امسال از تبلت‌های جدیدی در اسپانیا رونمایی کند. با وجود عظمت این شرکت که باعث می‌شود فکر کنیم یک منبع بزرگ برای درز اخبار است، اما هنوز درباره برنامه‌های سونی اطلاع خاصی نداریم. اگر کمی خوش‌شانس باشیم، آن‌گاه شاهد عرضه یک ساعت هوشمند پوشیدنی جدید مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید از سوی این شرکت خواهیم بود. در کنار سامسونگ، اچ‌تی‌سی و سونی نمی‌توانیم شرکت‌های دیگری را متصور شویم که در موقعیت بهتری به لحاظ عرضه واقعیت مجازی به عنوان یک جریان اصلی بازار باشند.


اچ‌تی‌سی

منتظر نبرد اسمارت فون ها در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا باشید !

کارخانه شایعه‌سازی گزارش‌های جالبی درباره HTC مخابره کرده است. این گزارش‌ها حکایت از این موضوع دارند که این شرکت در ادامه راه گل سرسبد خود M9 محصول دیگری برای عرضه کردن دارد.  M10 محصول جدید HTC است. اگر شایعات منتشر شده صحت داشته باشند، این محصول شباهت‌های بصری با One A9 خواهد داشت. از جمله تغییراتی که در M10 به وجود آمده است می‌توان به حذف اسپیکرهای استریو BoomSound اشاره کرد. این پرچم‌دار اچ‌تی‌سی که با نام رمز Perfume از آن یاد می‌شود، به یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با وضوح QHD، چهار گیگابایت حافظه اصلی، پردازنده اسنپ‌دراگون 820، دوربین 12.3 مگاپیکسلی همراه با حس‌گر IMX377 و مجهز به اندروید مارشمالو همراه با رابط کاربری Sense 8.0 خواهد بود. اما انتظار نداشته باشید چیز زیادی درباره آن بشنوید، این احتمال وجود دارد که HTC در مراسم جداگانه‌ای از این پرچم‌دار خود رونمایی کند. HTC در نظر ندارد، برای مشتریان خود کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند. اما گزارش منتشر شده در یک وبلاگ ژاپنی درباره قیمت هدست ViVe VR مطالبی منتشر کرده است. باید دید HTC در کنگره امسال چه قیمتی روی این محصول خود خواهد گذاشت.


هوآووی

منتظر نبرد اسمارت فون ها در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا باشید !


غول چینی در یک سال گذشته همواره یک روند رو به رشد را تجربه کرده است. این شرکت در کنفرانس CES سال گذشته از پرچم‌دار خود Mate 8 رونمایی کرد، در حالی که با Nexus 6P نیز حضور موفقی داشت. با این حال، به نظر می‌رسد هوآووی خود را برای عرضه P9 آماده کرده است. طبیعی است با یک بدنه فلزی، صفحه‌نمایش منحنی و یک دوربین دو لنزه حس کنجکاوی همگان بر انگیخته خواهد شد. این شرکت همچنین گفته است که این مدل در بعضی ویژگی‌ها یکسان با Mate 8 است که از آن جمله می‌توان به حس‌گر اثرانگشت فوق‌العاده، تراشه Kirin 950 که اندازه آن کوچک‌تر شده، چهار گیگابایت حافظه اصلی (البته بعضی منابع اعلام کرده‌اند که ممکن است P9 بیش از چهار گیگابایت حافظه اصلی داشته باشد) و یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی اشاره کرد. با این حال، عرضه یک تلفن به تنهایی برای برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی کافی نیست، در نتیجه ما انتظار داریم، اخبار بیشتری در این زمینه منتشر شود. به‌نظر می‌رسد، هوآووی در کنگره امسال از یک تبلت هیبریدی 12.9 اینچی مجهز به ویندوز 10 رونمایی کند. این تبلت که در رده تبلت‌های ارزان قیمت قرار خواهد گرفت همراه با یک قلم دیجیتال خواهد بود.

موتورولا و لنوو

منتظر نبرد اسمارت فون ها در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا باشید !

اگر شما موافق باشید بهتر است از واژه "لنووموتو" (Lenovomoto) استفاده کنیم. لنوو یکی از بازیگرانی اصلی کنگره جهانی موبایل است و به نظر می‌رسد حداقل همراه با یک اسمارت‌فون جدید به این کنگره وارد شود. در حال حاضر، به نظر می‌رسد اسمارت‌فون این شرکت مجهز به بدنه فلزی و دو اسپیکر است. اگر پیش‌بینی‌های آندرویدسنترال درست از آب درآیند، ما شاهد یک نسخه بین‌المللی از Lemon 3 که پیش‌تر از سوی این شرکت عرضه شده بود خواهیم کرد. اسمارت‌فون جدید همراه با یک صفحه‌نمایش 5 اینچی 1080p، یک تراشه اسنپ‌دراگون 616، دو گیگابایت حافظه اصلی و یک دوربین 13 مگاپیکسلی نگاه‌ها را به سمت خود معطوف خواهد ساخت. این اسمارت‌فون به قیمت 150 دلار ابتدا در چین به فروش خواهد رسید. همان‌گونه که می‌دانید ما درباره لنوو صحبت می‌کنیم، در نتیجه هیچ بعید نیست که شاهد عرضه تبلت‌هایی از سوی لنوو نیز باشیم.

شیائومی

منتظر نبرد اسمارت فون ها در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا باشید !

شرکت نوبنیان شیائومی در حال آماده‌سازی برای اولین حضور شکوه‌مندانه خود در MWC امسال است. مکانی که این شرکت در نظر دارد اسمارت‌فون جدید خود موسوم به Mi 5 را به ما معرفی کند. ما یقین داریم که Mi 5 از تراشه‌های اسنپ‌دراگون 820 شرکت کوال‌کام استفاده می‌کند. ( بله درست است، کوا‌ل‌کام برنده واقعی این میدان است.) در حالی‌که شایعات حکایت از این موضوع دارند که این اسمارت‌فون مجهز به یک صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با کیفیت Quad HD و دوربین 16 مگاپیکسلی که توانایی فیلم‌برداری 4k را دارد، اما سؤال ما این است که به راستی شیائومی قرار است با چه اتفاق هیجان‌برانگیزی در بارسلونا ما را مجذوب خود سازد. 


بلک‌بری

منتظر نبرد اسمارت فون ها در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا باشید !

سال گذشته در کنگره جهانی موبایل، جان چن مدیرعامل بلک‌بری از یک اسمارت‌فون اندرویدی موسوم به BlackBerry Priv رونمایی کرد. اما اگر خوش شانس باشیم؛ چین ممکن است در کنگره امسال این فرصت را به ما بدهد تا به‌طور رسمی از یکی دیگر از اسمارت‌فون‌هایی که این روزها درباره آن شایعاتی پخش شده است، از نزدیک دیدن کنیم. BlackBerry Vienna اسمارت‌فون جدید بلک‌بری است که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید بوده و ما در انتظار رونمایی از آن هستیم. اگر شایعات حقیقت داشته باشد، Vienna به بلک‌بری کمک خواهد کرد تجربه اندرویدی خود را به‌طرز محسوسی برای کاهش هزینه‌ها همراه با صفحه‌کلید فیزیکی QWERTY یک‌بار دیگر بیازماید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.