تحصیل بیش از هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران از تحصیل هزار و دویست دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد.

دکتر محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دانشگاه تهران، برگزاری دوره به زبان‌های غیر فارسی را آغاز کرده است و با این برنامه می‌توانیم دانشجوی خارجی بیشتری جذب کنیم.

 رئیس دانشگاه تهران از برنامه این دانشگاه برای جذب هیئت علمی خارجی و برگزاری دوره‌های مشترک با دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه و توسعه ارتباط با دانشگاه‌های اروپایی خبر داد و افزود: تبادل هیئت‌های دانشگاهی و اعزام اساتید و دانشجویان به دانشگاه‌های خارج از کشور تغییر عمده‌ای داشته است معتقدم تحول و تغییر اساسی بعد از پیاده سازی تفاهم نامه‌هایی است که به امضای دانشگاه‌ها رسیده است.

نیلی احمد آبادی بیان کرد: در تفاهم نامه با دانشگاه فرانسه موضوعاتی از جمله تسهیل برقراری ارتباطات علمی در حوزه آب و محیط زیست، توسعه برنامه‌های مشترک آموزشی و پژوهشی و تربیت دانشجو و تبادل استاد مطرح شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران بیشترین دانشجوی خارجی را دارد و حدود 1200 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم که در صورت حل شدن بحث سوییفت‌، دانشگاه تهران بهتر شناخته شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر میانگین نسبت استاد به دانشجو 1 به 21 است،‌ اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های دانشگاه تهران ارائه دوره‌ها به زبان غیر فارسی است.

نیلی احمد آبادی در پایان ضمن اشاره به حضور وزیر خارجه یونان در دانشگاه تهران، حضور هیئت‌های خارجی در دانشگاه‌های کشور را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این دیدار بر توسعه روابط علمی و دانشگاهی دو کشور تاکید شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.