جنگ انگلیسی‌ها بر سر عضویت در اتحادیه اروپا

جنگ داخلی حزب محافظه‌کار انگلیس برای ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا به نقطه اوج خود رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌بیست، اکنون که جنگ داخلی بی‌رحمانه‌ای بر سر عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا به راه افتاده و تنش‌های درون‌حزبی به نقطه اوج خود رسیده است، نخست‌وزیر این کشور یکی از اعضای اصلی حزب خود را شدیداً مورد انتقاد قرار داد.

اعضای حزب محافظه‌کار برای تصمیم‌گیری درباره عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا دو دسته شده‌اند. «دیوید کامرون» -نخست‌وزیر این کشور- همواره سعی داشته این تنش‌های درون‌حزبی را از دید رسانه‌ها پنهان کند؛ اما روز دوشنبه حمله کلامی وی به شهردار لندن - بوریس جانسون- که حامی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است، این روند را تغییر داد.

بوریس جانسون به مسئول غیر رسمی کمپینی که قرار است در رفراندوم 23 ژوئن (3 تیر 1395) به خروج انگلیس از اتحادیه رأی موافق دهد، تبدیل شده است.

جانسون عصر یکشنبه در «لندن شمالی» در حضور انبوهی از گزارشگرها و در مقابل تعداد زیادی از دوربین‌های تلویزیونی اعلام کرد به مخالفان عضویت در اتحادیه می‌پیوندد. کامرون که نتوانست خشم خود را نسبت به این همکار و هم کلاسی قدیمی پنهان کند، امروز  در مجلس عوام انگلیس اعلام کرد جانسون در حال بازی با آینده این کشور است و برای رسیدن به ریاست حزب محافظه‌کار توطئه می‌کند.

وی گفت: «من از برگزاری انتخابات مجدد حمایت نمی‌کنم و برنامه‌هایم فقط در جهت تأمین منافع کشورم است.»

با اینکه کامرون مستقیماً به نام جانسون اشاره نکرده، کاملاً مشخص است که چه کسی را مورد انتقاد قرار می‌دهد. تعداد اندکی از مردم انتظار داشتند کامرون به یکی از متحدان اصلی خود در ملأ عام حمله کند.

اغلب منتقدان بر این باورند که جانسون هر کاری را برای گرفتن ترفیع و رسیدن به سمت نخست‌وزیری در انتخابات 2020 انجام می‌دهد.
دیوید کامرون اواخر هفته گذشته رسماً اعلام کرد که یک همه‌پرسی برای روشن شدن تکلیف عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد و نیمی از اعضای حزبش اعلام کردند که علیه وی رأی می‌دهند.

انتهای پیام/
 
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار