کرمان؛

دوستی خانواده تنها راه کاهش آسیب فرزندان است

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: تنها راه کاهش آسیب های اجتماعی دوستی اعضای خانواده با فرزندان وپذیرفتن آنها با هر اخلاق و رفتاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ علي کشاورزي در جمع والدین یکی از مدارس کرمان گفت: والدين بايد بياموزند که چگونه حس اعتماد فرزندان را نسبت به خود جلب کنند.

وي افزود: اگر ارتباط با فرزندان با فشار و خشونت همراه باشد، ممکن است موجب اختلال عصبي و دشواري‌هاي رواني در فرزندان شود و چنان چه اعتماد ميان فرزندان و والدين کمرنگ شود او براي حل مسائل خود به ديگران مراجعه مي‌کند.

کشاورز با اشاره به اين که ارتباط کلامي مقدمه ارتباط عاطفي است، خاطرنشان کرد: والدين مي ‌توانند با تنظيم ساعات کار خود و بسترسازي مناسب در منزل و قرار دادن فرصت کافي براي ارتباط‌‌هاي کلامي با اعضاي خانواده به ويژه فرزندان ارتباط عاطفي خوبي برقرار کنند.

وي تصريح کرد: در برخورد با فرزندان بايد به نقاط قوت آنان توجه نمود وپذيرش بدون قيد و شرط فرزندان عاملي مهم درافزايش حس اعتماد به نفس و ثبات شخصيت در آنان مي شود.

سرهنگ کشاورزي تأکيد كرد: با توجه به اينكه هر فردي داراي ويژگي هاي منحصر به فرد خود است لذا بايد فرزندان را آن گونه كه هستند بپذيريم.

وي همچنين در مورد نقش فعال پدر در تربيت نوجوان گفت: همان‌ گونه که مادر در تربيت فرزندان در زندگي اجتماعي نقشي مهم دارد، پدران مي توانند با برنامه ريزي درست و هدفمند در محيط خانه در كاهش آسيب هاي قشر نوجوان تاثير گذار باشند.

جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان کرمان با بيان اينکه مهم ‌ترين دليل ترس و اضطراب از هر موضوعي، جهل و ناآگاهي نسبت به آن موضوع است، افزود: ضروري است براي کاهش اضطراب‌هاي فرزندان، آموزش‌هاي لازم در مورد بلوغ، دوست ‌يابي، حل مسئله، گذراندن اوقات فراغت، برنامه‌ريزي درسي و مواردي از اين قبيل به نوجوان داده شود.

انتهای پیام/ ح
برچسب ها: دوستی ، خانواده ، آسیب ، پذیرفتن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار