کوره پز خانه مهم‌ترین معضل منطقه 19

دبیر دبیران شورایاری منطقه 19 گفت: حدود 21 کوره پز خانه در منطقه 19 مشکلات زیادی را در این منطقه به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسی سهرابی دبیر دبیران شورا یاری منطقه 19 با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران به منظور ارائه گزارشی از مشکلات و معضلات منطقه 19 اظهار داشت: منطقه 19 جنوبی ترین منطقه تهران و به نوعی دروازه ورودی شهر محسوب می‌شود که از شمال به اتوبان سعیدی و از جنوب به اتوبان آزادگان منتهی می‌شود.

وی افزود: این منطقه دارای  102.3 کیلومتر مساحت و 27 هزار و 471 نفر جمعیت، دارای 14 محله، 92 مسجد، 128 مدرسه، 66 بوستان، 6 ایستگاه مترو و 22 ورزشگاه است، همچنین مجتمع بهاران نیز در این منطقه واقع شده است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 19 با اشاره به زیر ساخت‌های موجود در منطقه بیان کرد: وجود حرم مطهر امام خمینی(ره)، نمایشگاه شهر آفتاب و فرودگاه و بوستان ولایت از جمله زیر ساخت‌های مهم در این منطقه به شمار می‌آید.

سهرابی گفت: بیمارستان هسته‌ای که قرار است در بوستان ولایت احداث شود باید پیگیری‌های لازم جهت احداث هر چه سریع‌تر آن انجام شود، همچنین منطقه 19 به لحاظ احداث نمایشگاه شهر آفتاب دارای 8 ایستگاه مترو شده است، اما پارکینگ‌های لازم در این ایستگاه وجود ندارد و مشکل پارک ماشین در منطقه بسیار چشمگیر است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه 19 با اشاره به مشکلات موجود در منطقه افزود: این منطقه به لحاظ دارا بودن 21 کوره پز خانه با مشکلات زیادی مواجه است و مالکان این کارگاه‌ها به دو دلیل از جمله نداشتن توجیه اقتصادی و واقع نشدن منطقه در طرح تفصیلی با شهرداری همکاری نمی‌کنند.

سهرابی با اشاره به پارک نیمه کاره 108 هکتاری در منطقه 19 گفت: این پارک به نقطه بی دفاع پر خطر تبدیل شده است که معتادان در آن دست به زورگیری از افراد می‌زنند در یک مورد یک جوان 25 ساله در این پارک به قتل رسیده است و حتی این پارک به پناهگاه فروشندگان مواد مخدر تبدیل شده است.

وی افزود: وجود آب‌های سطحی در پایانه شهید کاظمی، بافت‌های فرسوده و عدم نفوذ ناپذیری در منطقه، وجود دستفروشان و ضایعات فروشان و همچنین وجود پروژه‌های نیمه کاره از جمله مشکلات موجود در منطقه است که از شورای شهر تهران درخواست رسیدگی هر چه سریع‌تر به آن‌ها را داریم.

حجت السلام و المسلمین ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اسلامی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات منطقه 19 بیان کرد: چندین پروژه نیمه کاره از جمله چند مسجد در منطقه 19 وجود دارد که به علت  عدم وجود منابع مالی تاکنون نیمه کاره باقی مانده است که نیازمند توجه ویژه شهرداری هستند.

وی افزود: بیمارستان هسته‌ای که قرار است در بوستان ولایت احداث شود اما تاکنون گزارشی از میزان عملکرد این بیمارستان به شورا ارسال نشده است.

محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: اعتبارات منطقه 19 با دیگر مناطق قابل مقایسه نیست و میزان آن بسیار پایین است و در واقع دست شهردار این منطقه برای اتمام پروژه‌ها خالی است.

وی افزود: در پارک 180 هکتاری خیابانی با آسفالت و چراغ‌های برق وجود داشت که در حال حاضر تخریب شده است و کسانی که آن را تخریب کرده‌اند باید دوباره آن را احداث کنند، زیرا این پارک به یک پناهگاه برای معتادان و زور گیران تبدیل شده است.

عضو کمیسیون سلامت ،محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: محله خلازیر در حال حاضر به یک منطقه دارای آلودگی صوتی و زیست محیطی تبدیل شده است که 4 هزار واحد مسکونی و 12 هزار نفر در آن به صورت غیر مشروع در حالت فعالیت هستند و دارای آسیب‌های اجتماعی زیادی است.

پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با مشکلات منطقه 19 گفت: امروز امنیت به مهم‌ترین دغدغه مردم منطقه تبدیل شده است در پارک 180 هکتاری افراد زیادی به صورت باند و مسلح زندگی می‌کنند در صورتی که در این منطقه فقط یک کلانتری وجود دارد.

وی افزود: به منظور تامین امنیت در این منطقه باید یک فکر اضطراری کرد و پیشنهاد می‌کنم ریاست کل نیروهای مسلح به شورا دعوت شود و مشکلات موجود در منطقه به وی ارائه داده شود.

رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: جنوب منطقه 19 یک منطقه بکر است و می‌تواند به یک منطقه پایلوت برای ایجاد کار تبدیل شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار