اصفهان؛

دهکده‌ای در دل کویر

اکو کمپ متین آباد نطنز دهکده‌ای با کومه‌های کاهگلی آماده پذیرایی از گردشگرن داخلی و خارجی نوروزی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر اکو کمپ متین آباد اظهار داشت: اکو کمپ متین آباد، دهکده‌ای با کومه‌های کاهگلی، سقف‌هایی گنبدی و پنجره‌هایی باز شده به سکوت بیابان است که با الهام از کاروانسرای عباسی ساخته شده که نخستین کمپ کویری به این سبک در ایران به شمار می رود.

اشرف واقفی گفت:کمپ متین آباد در 25 کیلومتری جنوب نطنز و 45 کیلومتری جنوب شرقی کاشان قرار دارد که در ابتدای رمل‌های بزرگ کویر منطقه پشت ریگ واقع در جنوب دریاچه نمک مسیله و بیابان بند ریگ و نزدیکترین مسیر به قلعه کرشاهی احداث شده است.

وی افزود: این کمپ شامل کاروانسرا، چادرهای دایمی در شن‌ها، کمپ شتر سواری ،رستوران و مزرعه ارگانیک کاملأ طبیعی یکی از اماکن زیبای مناطق گردشگری کشور در حوزه گردشگری پایدار است.

مدیر اکو کمپ متین آباد تصریح کرد: مرحله اول و دوم کمپ شامل سوئیت‌های اقامتی، رستوران، چایخانه سنتی، مزرعه ارگانیک، پرورش شترمرغ، امکانات اقامت در چادر و رصد ستارگان، شترسواری و دوچرخه سواری، اتاق گوشواره، سرویس بهداشتی و حمام فرنگی و ایرانی بیرون محوطه به بهره برداری رسیده است.

واقفی اضافه کرد: انرژی حرارتی خورشیدی و بادی 70درصد انرژی مورد نیاز این کمپ را تامین می‌کند و باقی آن از طریق انرژی گاز تامین می‌شود.

متین آباد نطنز در فاصله ۷۰ کیلومتری از خود شهر کاشان و ۱۵ کیلومتری شهر بادرود قرار دارد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.