لرستان؛

وقوع بیش از 270 شکار غیرمجاز 11 ماهه امسال در لرستان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست لرستان از وقوع بیش از 270 مورد شکار و صید غیرمجاز در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حسین زرین‌کیا افزود : طبق آمار گرفته شده طی 11 ماهه سال جاری حدود 273 مورد شکار و صید غیرمجاز حیات وحش در استان رخ داده است که 134 مورد زنده‌گیری پرندگان و پستانداران را توسط شکارچیان متخلف داشته‌ایم.
وی اضافه کرد: از این تعداد شکار و صید غیرمجاز، 183 مورد مربوط به آبزیان، پرندگان 35 و پستانداران 55 مورد بوده است.
زرین‌کیا یادآور شد: حیوانات شکار شده توسط این متخلفان قوچ و کل، پلنگ، کبک، قرقاول، عقاب، سهره، روباه، تیهو، خرس و... بوده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست لرستان خاطرنشان کرد: همچنین در مورد زنده‌گیری حیوانات حدود 120 مورد مربوط به انواع پرنده و 14 مورد پستانداران بوده که شکارچیان متخلف را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع داده شده است.
وی با بیان اینکه حدود 200 مورد شروع به شکار و صید توسط این یگان شناسایی شده است، افزود: همچنین با 18 مورد نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیرزنده برخورد شده است.
زرین‌کیا از کشف و ضبط 251 سلاح مجاز و غیرمجاز شکارچیان متخلف خبر داد و گفت: همچنین از این متخلفان زیست‌محیطی سایر ادوات و وسایل شکار نظیر انواع تور ماهی‌گیری و پرنده‌گیری، موتور برق، فشنگ ساچمه‌زنی، باروت، لنسر، قفس پرنده و... کشف و ضبط شده است.
 انتهای پیام/


 

برچسب ها: وقوع ، شکار ، صید ، غیر مجاز ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.