مسکو: آتش‌بس در سوریه نباید از نظر زمانی محدودیت داشته باشد

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح کرد آتش‌بس در سوریه نباید از نظر زمانی محدودیت داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "ماریا زاخارووا،" سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما می بینیم که برخی رسانه ها از آتش بس دو هفته ای در سوریه صحبت می کنند و می گویند آتش بس پس از این دو هفته به پایان خواهد رسید. اما این مسئله درست نیست و خلاف حقیقت است. صحبت در حال حاضر درباره این است که آتش بس نباید محدودیت زمانی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد اظهارات آمریکا درباره وجود طرح جایگزینی به نام طرح "ب" تنها حرف باشد.

زاخارووا گفت: ما از شرکای آمریکایی خود می خواهیم به تعهداتشان پایبند باشند. اکنون زمان آن فرا رسیده که با شفافیت و مسئولانه درباره اجرای توافق روسیه و آمریکا درباره آتش بس در سوریه اقدام کنیم.

وی افزود: ارتش سوریه و بسیاری از گروه های مسلح به آمریکا و روسیه اعلام کرده اند که شروط آتش بس را می پذیرند. 

زاخارووا بر موضع اصولی روسیه درباره مستثنی کردن داعش و جبهه النصره از آتش بس تأکید کرد و گفت: ما با اعضای گروه بین المللی حامی سوریه و بازیگران بین المللی دیگر به همکاری ادامه می دهیم و از آن ها می خواهیم اقدامات مشخصی برای حمایت از طرح روسیه و آمریکا که اساس بازگرداندن ثبات و امنیت به سوریه است اتخاذ کنند.

وی همچنین به المیادین گفت: مقدماتی برای دیدار میان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و همتای فرانسوی اش در پاریس برای بررسی پرونده سوریه فراهم شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار