همکاری آمریکا و روسیه در بهبود دسترسی به مناطق تحت محاصره سوریه

یک مقام آمریکایی گفت این کشور درحال همکاری با روسیه برای بهبود دسترسی به مناطق تحت محاصره سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتونی بلینکن معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت آمریکا درحال همکاری با روسیه به منظور بهبود دسترسی به مناطق تحت محاصره در سوریه و همچنین جلوگیری از اقدام دولت سوریه به جدا کردن تدارکات پزشکی از کاروان های حامل کمک است.

 وی افزود قدرت های بزرگ و منطقه ای درحال نظارت بر آتش بس متزلزل در سوریه هستند که روز شنبه با هدف جلوگیری از هرگونه تشدید خشونت ها در سوریه به اجرا درآمده اما این یک روند دشوار است.

بلینکن تصریح کرد در نهایت بهترین چیز ممکن که می تواند اتفاق بیفتد این است که توقف درگیری ها ریشه بدواند، تداوم یابد و زمینه برای کمک های بشردوستانه و سپس آغاز مذاکرات در جهت یک روند انتقال سیاسی فراهم شود.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد مقامات سوری اجازه نداده اند تجهیزات پزشکی به عنوان بخشی از کاروان کمک برای افراد تحت محاصره در شهر معضمیه باشد که روز دوشنبه ارسال شد.

بلینکن با اشاره به گروه بین المللی حمایت از سوریه گفت: « ما واقعا نگران گزارش ها در این خصوص هستیم که اجازه داده نشده است تجهیزات پزشکی بخشی از کاروان حامل کمک باشد. ما اکنون با همکاری روسیه در تلاش هستیم تا امکان گنجانده شدن تجهیزات پزشکی را در کاروان های حامل کمک فراهم کنیم.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار