رحیم پور ازغدی:

تشیع انگلیسی ناقص العقل است/ تکفیری های افراطی، ترکیبی از بنی امیه و خوارج

محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان اینکه مبانی دو جریان تحجر شیعی و اسلام آمریکایی مشترک و برعلیه مبانی انقلاب اسلامی است، منش تکفیری های افراطی را منش بنی امیه و خوارج دانست و تشیع انگلیسی را ناقص العقل خطاب کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در اختتامیه همایش بین المللی تحجر و اسلام آمریکایی در تالار شهر مشهد، با بیان اینکه امام در منشور فراموش شده روحانیت هم به تحجر شیعی و هم اسلام آمریکایی اشاره می کند، گفت: تفکیک دین از دولت و اسلام منهای روحانیت در ادبیات دو جریان متحجر شبه شیعی و لبیرال آمریکایی مشترک است و در هر دو جریان مبارزه با بنیادهای انقلاب اسلامی دنبال شده و می شود.

حسن رحیم پور ازغدی با بیان اینکه هردو جریان مشترکا جنبش انقلاب اسلامی را می کوبند و در میدان عمل به یکجا می رسند، افزود: جریان تکفیری با شعار تشکیل خلافت اسلامی با ادبیاتی که بتوانند به مصاف جمهوری اسلامی بروند، بر عراق و سوریه و لبنان و یمن تمرکز کرده اند و این سوال ایجاد می شود که چرا خلافت اسلامی را در کشورهای دیگر نمی خواهند ایجاد کنند؟

وی تحجر و اسلام آمریکایی را ظاهرا در مقابل هم دانست و تصریح کرد: هر دو جریان در عمل مبانی معرفتی شبیه به هم دارند و کارکرد سیاسی و اجتماعی شان در یک راستا قرار دارد و این هدف را دنبال می کنند که نباید امت واحد اسلامی داشت.

این محقق و پژوهشگر تاکید کرد: اهل سنتی که اسلام آمریکایی را در قالب اسلام تکفیری گسترش می دهد، چهره های تئوری پردازی دارد که علنا و در سیاستها با آل سعود مخالفند اما در حوزه ایدئولوژی وهابی هستند.

رحیم پور ازغدی گفت: اهل سنت تکفیری نه با نوع رایج و تاریخی فقه سنت که تقریبی و وحدتی هستند بلکه با خشن ترین وجه تکفیری که علمای اهل سنت را هم در منطقه ترور کردند، با اتحاد آل سعود و صهیونیسم منطقه را به خاک و خون کشیده اند.

وی راه اندازی جنگ بین مذاهب به استناد مدارک دینی، تفسیر به رای قران و تمسک به احادیث بی سند یا ضعیف السند و تحریف شده را از ویژگی های این جریان تکفیری برشمرد و گفت: اقدام بدون عقل و کتاب و سنت از سوی جریانات خاصی است که علیه قران و عقل موضع گرفتند و جهان را به تسامح دعوت کردند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: آمریکا و انگلیس در صد سال اخیر به طور ویژه در جهان اسلام نفوذ فرهنگی پیدا کرده اند و در میان بخشی از روحانیون سنی و شیعه توانستند افکاری را ترویج کنند که منافع کفر و استکبار و صهیونیسم را تامین کند.

رحیم پور ازغدی نواندیشان دینی یا روشنفکران را گروه دیگری برشمرد که امام در منشور روحانیت به آن اشاره کرده است و افزود: روشنفکران دینی شاخه دیگری از اسلام آمریکایی است که در مقابل روحانیت قرار دارد.

جریان تکفیری افراطی بر مبانی بنی امیه و روش خوارج عمل می کند

وی با بیان اینکه جریان خاص پرچمدار اسلام تکفیری در سنی مشابهی در تشیع افراطی اخباریون دارد، گفت: هر دو جریان اهمیتی به سند اخبار و احادیث نمی دهند، هر دو قائل به تقلیدند، هر دو عقل را در فهمیدن دخالت نمی دهند و مبنای نگاهشان سلب حجیت از عقل در فهم آیات و روایات است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این جریان افراطی تکفیری به اسم اهل سنت دشمن علی و اهل بیت است؛ در حالیکه جریان غالب اهل سنت دشمن اهل بیت نیستند؛ محب اهل بیت هستند و با احترام از آنها یاد می کنند؛‌ هرچند امامان را در غیر از وحی معصوم نمی دانند.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: این جریان تکفیری از نظر مبانی به اسلام بنی امیه وفادار است و از نظر روش به روش خوارج و در واقع ترکیبی از بنی امیه و خوارج هستند و نه تنها احادیث غدیر و منزلت را انکار می کند اصل وقوع آن را هم انکار می کنند.

وی با بیان اینکه جریان تکفیری بدیهیات تاریخ اسلام را انکار می کند و به امامت بنی امیه معتقد است، گفت: این در حالی است که بزرگان اهل سنت در دفاع از حقوق اهل بیت با بنی امیه و بنی عباس درگیر بودند و به لحاظ سیاسی در کنار شیعه بودند و برای شیعه به زندان رفتند.

این پژوهشگر و محقق تاکید کرد: شیعه لندنی افراطی احمق هم به اندازه اهل سنت تکفیری در ریخته شدن خون مسلمانان نقش دارد.

رحیم پور ازغدی به برخی از ویژگی های تشیع انگلیسی اشاره کرد و گفت: تشیع انگلیسی معتقد است ما رد فهم روایات واسطه نمی خواهیم، عقل را باید ‌حذف کنیم و قران حجتی برای ما نیست و فقط مخصوص پیغمبر است.

وی تاکید کرد: این نوع نگرش به تعطیلی عقل و نقل و دین سازی بر اساس جزئیاتی در نقل می انجامد و صاحبان این تفکر هرچند برخی مومن نیز هستند،‌ ناقص العقل می باشند.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.