باهنر در نطق پیش از دستور:

نهادهای حکومت پای صندوق‌های رأی تعیین می‌شوند نه در لشکرکشی‌های خیابانی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نباید دولتی و نباید ضد دولتی باشد.

نهادهای حکومت پای صندوق‌های رأی تعیین می‌شوند نه در لشکرکشی‌های خیابانی / مجلس نباید دولتی و نباید ضد دولتی باشدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز صحن علنی مجلس گفت: درآستانه ایام فاطمیه دوم و شهادت حضرت زهرا فاطمه کبری هستیم این مصیبت عظمی را به ساحت مقدس حضرت بقیه‌الله‌الاعظم امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری و جهان اسلام تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال می‌خواهم تا آخرین لحظات حیاتمان ما را از عشق و تمسک به خاندان عصمت و طهارات محروم نگردانند و در قیامت شفاعتشان نیز نصیبمان گردد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به در گذشت آیت‌الله واعظ طبسی اظهار داشت: رحلت عامل مجاهد و نستوه حضرت‌ آیت‌الله واعظ طبسی را به محضر مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌کنم.

وی افزود: معظم‌له در عنفوان جوانی در کانون‌های انقلاب اسلامی و در نهضت حضرت امام (ره) خصوصا در خراسان بزرگ نقش تعیین کننده و بارزی داشت وی در کنار بزرگانی همچون مقام معظم رهبری، حوزه علمیه مشهد و دانشگاهیان خراسان در جهت افشاگری مظالم خاندان پهلوی همتی والا به خرج داد.

باهنر با بیان اینکه معظم‌له در راه این مبارزه هزینه‌های زیادی را متحمل شد تصریح کرد: وی بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام رضوان‌الله تعالی به تولیت آستان مقدس رضوی منصوب شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایشان با مدیریت قاطع خود نزدیک به ظرف 40 سال توانست تحولی شگرف در این آستان مقدس بوجود آورد و با گسترس صحن مقدس امام رضا (ع) این آستان مقدس را بعنوان یکی از بزرگترین مکان‌های مذهبی جهان به ثبت برساند.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های اقتصادی در رشته‌های کشاورزی، تجاری، صنایع و اقدام به هنرهای زیبا و اصیل اسلامی از جمله آیینه کاری، گچ‌بری در اماکن آستان مقدس بعنوان یادگاری فاخر و بی‌بدیل از تلاش‌های طاقت فرسای و مدیریت قاطع معظم‌له در حافظه تاریخ و جغرافیای مشهد مقدس انشاءالله قرن‌ها باقی خواهد ماند.

باهنر با بیان اینکه امیدوارم مدیریت جدید بتواند با قاطعیت این نهاد را حفظ نماید اظهار داشت: علاوه بر این در جهت اعمال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توسعه، اشتغال و تولید از این میراث گرانبها معنوی حداکثر استفاده را ببرند و برای تعالی روح بلندش همگی برایش صلوات بلندی ختم بفرمایید.

باهنر با اشاره به سیاست‌هایی از سوی برخی کشورهای اسلامی که در دوران اخیر مایه تأسف و تألم جهان اسلام شده است گفت: شورای همکاری خلیج فارس در جهت منافع رژیم صهیونیستی، حزب‌الله قهرمان و آزادی بخش را بعنوان سازمان تروریستی مطرح نموده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حزب‌الله لبنان یکی از افتخارات بزرگ جهان اسلام است افزود: حزب‌الله با مجاهدت‌های بی‌نظیر و طاقت‌فرسای خود ظرف ده‌های اخیر توانسته است پیروزی‌های زنجیره‌ای رژیم صهیونیستی، جنگ رمضان و دیگر تجاوزات را متوقف نماید و فلش پیروزی‌های پی در پی را به نفع جهان اسلام تغییر جهت دهد.

وی تصریح کرد: حزب‌الله قهرمان با وجود عالم نستوه سیدحسن نصرالله در جنگ 33 روزه جلوی تجاوزهای صهیونیستی چنان قد علم نمود که نه تنها آنها را از اهداف شومشان یعنی خلع سلاح و اضمحلال حزب‌الله و تأسیس خط حائل در خاک لبنان و بقیه خواب‌های پریشانشان پشیمان کرد، بلکه آنها را به عقب‌نشینی و اعلام رسمی شکست وادار نمود.

باهنر ادامه داد: اگرچه همان زمان نیز در خبرهای محرمانه کمک‌های نظامی و استراتژی برخی از کشورهای عرب به رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسید اما تلاش می‌کردند این رابطه با رژیم صهیونیستی را پنهان نگهدارند و همواره آن را تکذیب می‌کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه امروز جهان اسلام زیر سلطه جلادان زندگی می‌کند اظهار داشت: آنها کسانی هستند که یا از فرط پیری و آلزایمر به انواع مختلف امراض روحی و جسمی مبتلا هستند و جوان‌های بی‌تجربه‌ای هستند که آمال وآرزوهای خود را با تجاوزهای رژیم صهیونیستی همسو می‌بینند.

وی افزود: من به این حکام خود فروخته هشدار می‌دهم و یادآوری می‌کنم که حتی آمریکای جنایتکار نیز بر این باور است که ادامه حکومت‌های طایفه‌ای و قبیله‌ای شما در جهان اسلام قابل استمرار نیست.

باهنر با تأکید بر اینکه مردم در تعیین حکومت حق اساسی دارند اظهار داشت: آنان دیر یا زود بر  این حق خود فائق خواهند آمد از این رو آمریکا در ساعات آخر حکومت حکام زورگو تلاش می‌کند با جنگ نیابتی توانمندی‌های جهان اسلام را بر علیه انقلاب‌های عدالت‌خواه و آزادی خواه جهان اسلام بکار گیرد.

وی ادامه داد: حکام عرب مطمئن باشند که ستاره قدرت آنها به مغرب نزدیک می‌شود و تلاش‌های آنها مانند دست و پا زدن در آب است و زودتر آنها را در قعر فرو خواهد برد.

باهنر بیان داشت: حزب‌الله قهرمان لبنان، مجاهدان غیور فلسطینی، مردم قهرمان یمن، بحرین، ملت بزرگ عراق و دیگر مردم جهان اسلام راه آزاد خود را یافته‌اند و با همه توان در راه مبارزه با صهیونیست خواهند ایستاد و از قرآن کریم آموختند که صبح نزدیک است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات پرشور مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انتخابات با همه رقابت‌ها، متن‌ها و حاشیه‌ها به خوبی و در امنیت کامل برگزار شد.

وی افزود: در این رقابت حساس با حضور حداکثری مردم آنکه پیروز شد ملت بزرگ ایران و رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی بود که با دعوت همگانی مردم به انتخابات این حماسه عظیم را رقم زد.

باهنر اظهار داشت: فعالان سیاسی به این درک و واقعیت رسیدند که هیچ کس از قهر با صندوق‌های رأی سودی نمی‌برد و نهادهای حکومت از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و اعضای شوراهای شهر و روستا در پای صندوق‌های رأی تعیین می‌شوند نه در لشکرکشی‌های خیابانی و ایجاد فتنه بر علیه نظام.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: همه سیاست‌ورزان به این نتیجه رسیدند که اصولگرایی، اصلاح طلبی، اعتدال‌گرایی و همه این‌ها در درون نظام عملیاتی می‌شود نه در مقابل نظام و این از نقاط برجسته و روشن انتخابات است.

وی تأکید کرد: مجلس دهم باید همه تلاش خود را در جهت حل مشکلات مردم از جمله رونق اقتصادی، اشتغال، حل معضلات، اجتماعی و فرهنگی با حفظ و حراست از امنیت ملی و منافع ملی عملیاتی کند.

باهنر اظهار داشت: اگر خدای ناکرده بعضی از عزیزان انتخاب شده تصور کنند که با هنجارشکنی و یا چوب لای چرخ دولت گذاشتن می‌توانند به اهداف خود برسند قبل از هر اقدامی نظرات مشورتی نمایندگان دوره‌های قبل را جویا شوند تا مطمئن گردند که باهمدلی و همزبانی قوا و البته نظارت بایسته می‌توان آنها را به اهداف خود و مطالبات واقعی مردم هدایت نمود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دهم با ترکیب معتدل خود ظرفیت حل مشکلات مردم را دارد اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: مجلس نباید دولتی و نباید ضد دولتی باشد بلکه مجلس باید بصیر، توانمند، کارآمد و البته ناظر و مشرف بر اعمال دولت باشد.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار داشت: برنامه ششم توسعه نقشه راهی است که مجلس شورای اسلامی با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری آن را پیگیری کند و از طرفی دولت توان حرکت در آن راه را داشته باشد تا بتوانند حل مشکل مردم را نشانه گیری کنند.

باهنر با آرزوی موفقیت و نصرت برای تمامی منتخبین مجلس شورای اسلامی در دوره دهم خاطر نشان کرد: علاوه بر این عزیزانی که در این انتخابات نتوانستند آراء لازم را کسب کنند بدانند که دوران رقابت تمام شده و باید تمام توان و تجربه خود را در جهت نیل به سوی اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیز بکار گیرند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار