کرمان؛

پروژه بین المللی جف معیشت ریگانی ها رابهبود بخشیده است

رئیس اداره منابع طبیعی وابخیزداری ریگان گفت: پروژه ار اف ال دی ال (جف)یکی از پروژهای آبخیزداری کشور است که برای اولین بار در کشور در شهرستان ریگان از سال 91آغاز وبه مدت 5سال ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،بهزاد بارانی گفت: این پروژه بین المللی با مشارکت جمهوری اسلامی وسازمان خوار وبار جهانی فائو در سطح 298هزار هکتار آغاز گردید.

 وی افزود: فاز اول این پروژه در سطح 148هزار هکتار در حال انجام می باشد که این طرح در حوزه کنارنایی اغاز وتا دهرضا ادامه دارد.

بارانی گفت: این پروژه در قالب بهبود معیشت مردم واحیا اراضی جنگلی ومرتعی واراضی جنگلی تخریب یافته وتوسعه پایدار ورفع چالش ها انجام می شود

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری ریگان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اهداف پروژه کنترل فرسایش بادی می باشد که این امر در روستاهای شهرستان در حال اجراست

بارانی تصریح کرد: این طرح برای اولین بار در کشور در ریگان در 58روستا در حال اجرا می باشد که در بازدید کارشناسان فائو این طرح به مدت دو سال دیگر در ریگان تمدید شد

وی با اشاره به نهالکاری در اطراف روستاها وبیابانها جهت کنترل فرسایش بادی  گفت :یکی از اهداف پروژه جف بهبود وضعیت معیشت مردم است  که در این راستا 10کمیته روستایی درقالب 98گروه  تشکیل شده است.

بارانیتاکید کرد: در قالب این کمیته ها برای بیش از 1383خانوار  اشتغال ایجاد شده است که بیش از 587فقره تسهیلات در همین راستا پرداخت شده است.

وی گفت تا کنون بیش از 10میلیارد ریال تسهیلات به این کمیته های روستای در شهرستان ریگان پرداخت شده است.

انتهای پیام /ح

برچسب ها: کنترل ، فرسایش ، جف ، ریگان ، معیشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار