کرمان؛

راه اندازی بزرگتربن پایگاه هوایی اطفا حریق کشور در کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان از احداث پایگاه ملی اطفاء حریق استان کرمان با امداد هوایی برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این پایگاه در شهرستان رابر وبا 40 درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،مهدی رجبی زاده افزود:ساخت این پایگاه هوایی در سال 95 به پایان می رسد وبهره برداری ازآن آغاز می شود.

وی تاکید کرد: 490 هکتار از اراضی منابع طبیعی تصرفی در این استان امسال پس گرفته شده است.
وی خاطر نشان کرد : امسال نیز در یگان حفاظت منابع طبیعی حدود 270 پرونده زمین خواری و تصرف اراضی منابع طبیعی در استان کرمان به مساحت 876 هکتار تشکیل شده است.

وی از همکاری هزار و 320 همیار طبیعت با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در کرمان خبر داد و
تصریح کرد: مبارزه با زمین خواری و حفاظت از منابع طبیعی با رویکرد فرهنگی از جمله وظایف اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان است و یگان حفاظت از منابع طبیعی هم برای حفاظت در این عرصه ها حضور مستقیم دارد.

رجبی زاده اظهار کرد:اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان توانسته از تصرف 218 مورد از اراضی این استان جلوگیری کند
.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت : هزار و 139 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان کرمان طی امسال دچار آتش سوزی شده اند.


رجبی زاده افزود: در این راستا آتش سوزی منابع طبیعی استان کرمان در سال گذشته 400 میلیارد ریال به عرصه های منابع طبیعی خسارت وارد کرد که این میزان در سال جاری به نصف کاهش داشته است
.

وی با اشاره به نقش عوامل انسانی در این آتش سوزی ها خاطر نشان کرد : 67 درصد آتش سوزی های منابع طبیعی استان کرمان مربوط به عوامل انسانی بوده است .



به مناسبت هفته منابع طبیعی امروز کارکنان این اداره خون خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

انتهای پیام /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار