قزوین؛

اجرای طرح منظومه روستایی در استان

طرح منظومه روستایی همزمان با چند استان در قزوین اجرا می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛معاونت پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت : این طرح در چند استان شروع شده و به زودی با یک یا دو پروژه در قزوین اجرا می شود .

درفشی با بیان اینکه قبلا خدمات ارائه شده در روستا ها انحصاری بوده است  افزود : در این طرح  برای هم افزایی بیشتر، ضوابط و ارتباطات بین سکونتگاه‌ها اعم از روستایی یا شهری مورد توجه قرارمی گیرد ونیازمندی‌های سکونتگاه‌ها نسبت به هم سنجیده می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار گفت : 32هزار روستا شامل این طرح شده  و پیش بینی ما بر این است که برای این روستاها تا پایان برنامه پنجم تهیه طرح شود .

به گفته معاونت پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا کنون برای  40 درصد ازاین روستا ها تهیه طرح شده است .
درفشی با اشاره به اینکه سالی  200 هزار واحد روستایی مقاوم سازی و بازسازی می شود گفت :از سال 84 تا کنون یک میلیون و 600 هزار واحد مقاوم سازی شده اند و 2 میلیون واحد دیگر باقی مانده است .
وی صدور سند روستایی ، تهیه و اجرای طرح های روستایی و مسکن مهر را از برنامه های سال 95 بیان کرد .
معاونت پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به طرح مشارکتی تهیه مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول گفت : هشت هزار و 600 خانواده دارای دو معلول داریم که بخشی از آن در قالب یک برنامه سه ساله شروع شده است .
درفشی افزود : امسال 480 هزار قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گرفت که 200 هزار تن از ان برای اسفالت روستاها توزیع شده است .

وی همچنین با اشاره به مسکن مهر گفت : 380 هزار واحد مسکن مهر را تعهد داشتیم که 280 هزار واحد از آن به بهر برداری رسیده است.

معاونت پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یاداور شد: تعداد باقی مانده از مسکن مهر تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد.
به گفته درفشی ، قزوین  در بحث  اتمام مسکن مهر زیر 25 هزار نفر رتبه اول را دارد که اوایل سال آینده جشن آن را برگزارمی کنند.
وی یادآورشد: در طرح نظام فنی روستا ها 14 هزار مهندس جوان در مقاوم سازی و بازسازی واحد های روستایی نظارت دارند .

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قزوین هم گفت :سال گذشته میزان اعتبارهای عمرانی تخصیص داده شده68 درصد بوده است که امسال به 48 درصد رسیده است .

عباسعلی درافشانی  افزود: با توجه به نامناسب بودن وضعیت اعتبار های عمرانی  بنیاد مسکن استان توانست در حوزه های مدیریت بحران، عمرانی و اشتغالزایی روستایی عملکرد خوبی داشته باشد.


باباپور مدیرکل اسبق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم در این مراسم ، دریافت و اجرای تسهیلات بانکی برای مناطق طوفان زده اسفرورین ، ایجاد تفاهم نامه با نظام مهندسی برای استفاده از مهندسین در مقاوم سازی خانه های روستایی و کسب رتبه اول در مسکن مهر زیر 25 هزار نفر را از جمله اقدامات انجام شده در طول 20 ماه خدمتش بیان کرد.

در پایان این مراسم از خدمات مدیر کل سابق تقدیر و محمد همتیان به عنوان مدیر کل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین منصوب شد.

همتیان پیش از این در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اجرا ، طرح ، منظومه ، روستایی ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.