مشهد؛

گامی نوین در عرضه تولیدات رادیو دارو در بیمارستان رضوی

مدیرعامل بیمارستان رضوی مشهد گفت: باوجود تحریم‌هایی که علیه کشورمان وجود داشت، تولید رادیودارو در بخش پزشکی هسته‌ای بیمارستان رضوی انجام می شود.

به گزارش گروه استان های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر سعید هاشم‌زاده با اشاره به راه‌اندازی دستگاه شتاب‌دهنده حلقوی در بیمارستان رضوی گفت: چهار بیمار با رعایت همه ضوابط و استانداردهای جهانی، با تزریق رادیوایزوتوپ در مرکز پزشکی هسته‌ای بیمارستان با موفقیت تحت PET اسکن قرار گرفتند.

وی ادامه داد: مراحل نصب، راه‌اندازی و کنترل سیستم پیچیده و پیشرفته سیکلوترون، توسط متخصصان ایرانی و با همکاری تیم‌های تخصصی از آلمان، اتریش و ایتالیا انجام گرفت و در حال حاضر سیستم تولید رادیوداروها در بیمارستان رضوی مشهد به طور فعال در خدمت بیماران و مراجعه‌کنندگان است.

وی گفت: در حال حاضر سیکلوترون بیمارستان توانایی تولید داروی مورد نیاز برای سایر مراکز PET اسکن کشور را داراست و آمادگی دارد در این راستا با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سایر ارگان‌ها همکاری کند.

وی اظهار داشت: دستگاه سیکلوترون با استفاده از انرژی الکترومغناطیس، ذرات باردارِ شتاب‌دار تولید می‌کند. این ذرات طی فرایندهای مختلف به رادیوایزوتوپ‌های با نیمه عمر کوتاه که برای انجام PET اسکن ضروری است، تبدیل می‌شوند. علاوه بر دستگاه سیکلوترون، هات‌سل‌ها و آزمایشگاه کنترل کیفی و تجهیزات وابسته به آن نیز که برای ایمنی بیماران نقش حیاتی را بازی می‌کنند، راه‌اندازی شده است؛ که باید بگویم آزمایشگاه کنترل کیفی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سیکلوترون بیمارستان رضوی است.

//انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.