سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) مهمترین طرح‌ اجرایی وزارت بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) یکی از مهمترین طرح‌های اجرایی حوزه بهداشت در سالجاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،علی‌اکبر سیاری در بازدید سر زده از دانشگاه علوم پزشکی گناباد و مراکز بهداشتی این شهرستان افزود :با راه‌اندازی این سامانه که در راستای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در قالب برنامه‌ها و پروژه‌های تحول نظام سلامت اجرا می‌شود، تمام اطلاعات مربوط به خانوارها، نوع خدمات بهداشتی درمانی مورد نیاز در مراکز و پایگاه‌های سلامت جامعه و خانه‌های بهداشت در این سامانه وارد و ثبت می‌شود

وی با بیان اینکه تمامی پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی در این سامانه جمع ‌آوری خواهد شد گفت :دراین سامانه تمام ثبت‌ها از شیوه کاغذی به الکترونیکی تبدیل می‌شود و دسترسی به اطلاعات بیماران با سهولت و دقت بیشتری انجام خواهد شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: توجه به کیفیت آموزش مراقبین سلامت، تقویت مراکز آموزش بهورزی در راستای افزایش کیفیت آموزش‌ها و نظارت‌ها و ساخت مراکز سلامت جامعه مورد نیاز از مهمترین اولویت‌های دیگر حوزه بهداشت در سال ۹۵ است.

سیاری ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی کلینیک مجازی در بیمارستان ۲۲بهمن گناباد، اظهار امیدواری کرد که مراکز بیشتری در حوزه تحت پوشش دانشگاه از این بستر فراهم شده بهره‌مند شوند.

وی در این بازدیدها، ضمن گفتگو با پزشکان، مراقبین سلامت و کارشناسان مراکز سلامت جامعه، از نزدیک روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت را در سطح دانشگاه علوم پزشکی گناباد مورد پایش و ارزیابی قرار داد.

انتهای پیام//

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اذری
۲۰:۰۳ ۱۴ فروردين ۱۳۹۹
ادرس سایت لطفا.هیچ جا نمیشه ثبت نام کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶
مگر مهم فقط اجرا شدن سامانه سیب هست ... با اینکه طرح بسیار خوبی است و جا برای پیشرفت دارد ولی نقاط ضعفی هم دارد ... و اینکه در بعضی از دانشگاهها هنوز دفاتر و کاغذها جمع آوری نشده ... مراقبین سلامت دوباره کاری دارند و کسی هم پیگیری نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
لطفا" آدرس سایت رو بذارید