بازگشت رضازاده به جمع رکوردداران

قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان به علت مثبت شدن نتیجه آزمایش نمونه بی دوپینگ او، بازیهای المپیک 2016 ریو را از دست خواهد داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آلکسی لوچوف قهرمان روس که نمونه 'بی' او در آزمایش ماده ممنوعه ایپامورلین مثبت شد، بازی های المپیک ریو 2016 را از خواهد داد.
لوچوف 26 ساله، که رکورد 105 کیلوگرم جهانی را به ثبت رساند، در روز سوم دی ( 24 دسامبر) نمونه ای دوپینگ ای او مثبت اعلام شد و بطور موقت از شرکت در مسابقات محروم شد.
خبرگزاری روسی آر- اسپورت گزارش داد: نمونه بی لوچوف در آزمایشگاه ضد دوپینگ مونترال مورد بررسی قرار گرفت که نتیجه آن مثبت بوده است.
لوچف روسی در پیکارهای قهرمانی سال 2015 جهان در هیوستون آمریکا (30 آبان تا 8 آذر) با رکوردشکنی حرکت دو ضرب و مجموع دسته فوق سنگین سروصدای زیادی برپا کرد. او در حرکت یک ضرب وزنه 210 کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت دو ضرب هم توانست وزنه 265 کیلوگرمی را بالای سر ببرد و رکورد دنیا را بشکند. او بعد از سال 2006 که حسین رضازاده توانسته بود وزنه 264 کیلوگرم را بالای سر ببرد، سنگین ترین وزنه ای را که یک ورزشکار بالای سر می برد مهار کرد و رکورد دو ضرب و مجموع را که پیش از این در اختیار رضازاده بود از آن خود کرد.
با این حال با مثبت شدن نمونه بی لوچوف، رضازاده کماکان قویترین وزنه بردار و صاحب رکورد باقی می ماند.
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.