پاسخ بانک انگلیس به دیوید کامرون؛

تحریم های آمریکا تعامل را با ایران محدود می کند/ بازار ایران بزرگترین بازار تجاری قرن

بانک بارکلیز تحریم های آمریکا را علت محدودیت انگلیس در روابط با تهران اعلام کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بانک بارکلیز اعلام کرد با وجود لغو تحریم های سازمان ملل و اتحادیه اروپا ، به علت فعالیت های این بانک در آمریکا، ناچار است محدودیت های تعامل با جمهوری اسلامی ایران را اعمال کند.

روزنامه تایمز دیروز نوشت دیوید کامرون - نخست وزیر انگلیس - در نامه ای تند به جس استیلی (Jes Staley)،  مدیر اجرایی بانک بارکلیز (Barclays) به وی هشدار داد که این بانک برخلاف سیاست های دولت انگلیس عمل می کند و باید موضعش را مشخص کند. 

به نوشته تایمز، در نامه نخست وزیر انگلیس آمده است : به نظر می رسد که سیاست بانک بارکلیز مستقیما با سیاست اتحادیه اروپا، سازمان ملل متحد و سیاست دولت انگلیس در تضاد است زیرا اداره تجارت و سرمایه گذاری انگلیس به شرکت های این کشور توصیه می کند تا از فرصت تعامل با یکی از بزرگ ترین بازارهای تجاری قرن (ایران) نهایت استفاده را کند اما این بانک در این مسیر حرکت نمی کند. 

 به نوشته روزنامه تایمز، جس استیلی در پاسخ به نامه کامرون نوشت: در حال حاضر شرکت های اروپایی تحریم های اولیه آمریکا را که تعامل مستقیم میان شرکت ها و افراد حقیقی با ایران را محدود کرد مد نظر و در تعامل با ایران ، تردید بزرگی دارند. 

وی ادامه داده است: همچنین از آنجا که عرضه  خدمات مالی مان با فرایندهای مالی آمریکا گره خورده است، مجبوریم در این باره محدودیت های تجاری با ایران را رعایت کنیم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۴
تو تصمیم سنای آمریکا برای لغو روادید سفر کنندگان به ایران، اینا همه شون سهیم بودند تا بهانه ای داشته باشند برای لغو برجام!
برجام اگه هیچی هم برای ملت ایران نداشته باشه اتفاقا حداقل چیزی که داره اینه که یک بار دیگه همه به این نتیجه رسیدیم که حرف های رهبری و امام راحل چقد ارزشمنده وقتی میگن به آمریکا و غرب نمیشه اعتماد کرد.
آخرین اخبار