همدان؛

توقیف 559 دستگاه خودرو در جاده‌های همدان

رئیس پلیس راه همدان گفت: 559 ددستگاه خودرو با خلافی بالای ۱۰ میلیون ریال در استان همدان توقیف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛سرهنگ مهدی شاکری اظهار داشت: استان همدان حدود 2 برابر میانگین کشوری از آزادراه و بزرگراه بهره‌مند است و بر این اساس میزان ثبت تخلف سرعت غیرمجاز نیز در محورهای مواصلاتی این استان بیشتر است.


وی از افزایش 5 درصدی تصادفات جاده ای در استان همدان خبر داد و افزود: مهمترین علت این تصادفات سرعت غیرمجاز بوده است.

شاکری با تاکید بر اینکه کنترل سرعت جاده ای از اولویت های پلیس راه استان است، اظهار داشت: طبق قانون خودروهای دارای بیش از خلافی 10 میلیون ریال توقیف می‌شوند.

این مسئول ابراز داشت: سرعت غیرمجاز عامل اصلی تشدید ضایعات جسمی در تصادفات رانندگی به شمار می‌آید در این راستا پلیس راه برخورد با متخلفان و مدیریت سرعت را در اولویت قرار داده است.

وی با اشاره به میزان تلفات سوانح رانندگی در سطح جاده‌های استان همدان اظهار داشت: در 10 ماهه سال گذشته 369 نفر و امسال نیز 340 نفر فوت بر اثر تصادفات جاده‌ای در استان همدان فوت کردند در این راستا میزان تلفات جاده‌ای امسال 8 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس راه استان همدان با اشاره به استقرار 11 دوربین ثبت سرعت در سطح محورهای مواصلاتی استان بیان کرد: امسال بیش از 65 هزار سرعت غیرمجاز توسط این دروبین‌های ثابت مستقر در راه‌های استان همدان ثبت شده است.

شاکری افزود: میزان تخلف با ثبت سرعت غیرمجاز به همراه عکس خودرو مذکور به آدرس مالکان خودروها ارسال شده است تا در جریان اعمال قانون در تخلفات رانندگی قرار گیرند.

رئیس پلیس راه همدان در ادامه به بازرسی ها از پایانه های مسافربری در ایام نوروز خبر داد و یادآور شد: ماموران راهنمایی و رانندگی با حضور در 9 پایانه مسافربری استان به رفع نواقص فنی خودروهای مسافربری می پردازند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.