همدان؛

همدانی بیش از سی وهفت هزار واحد خون اهدا کردند

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سی و هفت هزارو 276 واحد خون در این سازمان اهداء شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛افشین محمدی با اشاره به اینکه در 11 ماه گذشته 46 هزارو503 نفر برای اهداء خون به پایگاه های خون گیری مراجعه کرده اند افزود: از این تعداد سی وهفت هزارو276 هزار نفر خون اهداءکرده اند.


وی با بیان اینکه از این تعداد 95 درصد مرد و5 درصد زن بوده است اظهار داشت: سی وپنج هزار و543واحد خون گیری انجام شده مربوط به آقایان وهزارو730 مورد مربوط به خانم ها است که باید گفت آمار اهداء خون در خانم ها پایین است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان بابیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اهدا کنندگان خون، اهدا کنندگان مستمر بوده اند، عنوان کرد: در بهمن ماه چهار هزار و ۴۵۱ نفر مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد سه هزار و ۳۳۳ نفر اهدا خون داشته اند.

محمدی خاطر نشان کرد: ذخائر خون به اندازه است و امکان ارسال خون به استان های دیگر نیز وجود دارد ودنبال افزایش خون نیستیم.

وی به اهداء کنندگان مستمر اشاره وتصریح کرد: 18 هزارو498 مورد در این مدت بشکل مستمر اهداء خون داشتند. 

مدیرکل انتقال خون استان همدان بابیان اینکه خوشبختانه تاکنون مواردی از hiv دربین این افراد دیده نشده است، افزود: هپاتیتb و c به علت اینکه می تواند بدون علامت باشد، بیشتر است.

وی همچنین به ارسال خون به استان های خوزستان و تهران نیز اشاره واظهار داشت: امسال پنج هزار واحد گلبول قرمز به خوزستان و تهران ارسال شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.