گله وزارت بهداشت از بیمه سلامت ایرانیان

قائم مقام وزیر بهداشت از تأخیر پرداخت بدهی بیمه‌ها به بیمارستانها ابراز نگرانی کرد.

ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص تأخیر در پرداخت بدهی بیمه‌ها به بیمارستانها گفت: مطالبات همچنان حدود 8 هزار میلیارد تومان از کل سازمان‌های بیمه‌گر است.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی قدمهای خوبی با استفاده از منابع بانکی انجام داده و پرداخت خود را به حدود پاییز رسانده اما سازمان بیمه سلامت ایرانیان پرداخت‌های خود را تا خرداد ماه انجام داده که این برای بیمارستانها بسیار مسئله‌ساز شده است.

وی در خصوص میزان بدهی بیمه سلامت به بیمارستانها گفت: سازمان بیمه سلامت حدود 4 هزار و 300 میلیارد تومان به بیمارستانها بدهکار است و این در حالیست که با کسری بودجه 5 هزار و صد میلیارد تومانی هم روبروست.

حریرچی در خصوص تبعات تأخیر پرداخت بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به بیمارستان‌ها تصریح کرد: واقعیت این است که بسیاری از دستاوردهای مهم این دو سال نظیر بیمه همگانی، اصلاح پرداخت‌ها و کاهش پرداخت از جیب مردم با به تأخیر افتادن بدهی بیمه ها با مشکل روبرو خواهد شد و ما از این بابت بسیار نگران هستیم.

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان این مطالب افزود: امسال وقت عمده وزارت بهداشت حرف قانونی کردن و پیگیری حل مشکلات از طریق مراجعی شد که در خصوص بودجه نظام سلامت و بیمه ها تصمیم می‌گیرند و در واقع ما بیش از اینکه به دنبال پیگیری درخواست‌های خود باشیم به فکر حل مشکلات بودجه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر بوده‌ایم.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت مدعی است که ما وابسته به بودجه دولتی هستیم، در حالیکه باید در هزینه‌کرد و نحوه بیمه‌کرد تدابیر لازم را می‌اندیشیدند و حداکثر چانه‌زنی و پیگیری برای ایجاد منابع جدید مثل مالیات بر کالای آسیب‌رسان یا افزایش حق بیمه بنابر توصیه سازمان بهداشت جهانی را در نظر می گرفتند.

حریرچی با بیان اینکه امیدواریم در ارسال و رسیدگی اسناد تصریح شود افزود: از تمامی کسانی که در این زمینه امکان همکاری با ما و سازمانهای بیمه‌گر را دارند درخواست داریم در صورت امکان در این خصوص به ما کمک کنند.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار