اگر مقصد سفرتان خراسان رضوی است:

بند گلستان با دره‌های سرسبزومواهب طبیعی درمشهد

بند گلستان با دره‌های سرسبزومواهب طبیعی در جوار روستای زیبای گلستان ، اوقات خوش وبه یاد ماندنی را در دامن طبیعت برای زائران و مسافران به همراه خواهد داشت.

بند گلستان با دره‌های سرسبزومواهب طبیعی درمشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،روستای گلستان واقع در ۵ کیلومتری مشهد، دارای مناظر کوهستانی و باغات میوه با دره‌های سرسبز است.

روستای حصار گلستان یکی از روستاهای خوش آب و هوا در جنوب غرب مشهد و در حوالی شهر طرقبه واقع شده است. وجه تسمیه گلستان هم بواسطه قرارگرفتن در دل کوهها می باشد که از اطراف توسط آنها احاطه شده است.

این روستا به سبب داشتن آب و هوای دلنشین،رودخانه های خروشان، و نزدیکی با شهر مشهد و همچنین وجود آستان مقدسه امام‌زادگان یاسر و ناصر به اهمیت گردشگری آن افزوده است.

بند یا سد گلستان یکی ازمواهب طبیعی و از جاذبه های دیدنی شهر مشهد است که در پایین دست منطقه توریستی طرقبه و شاندیز، آبهای جاری دره های بالادست را پشت خود جمع کرده و منظره ای زیبا و دیدنی به وجود آورده که بسیاری از علاقمندان به طبیعت و تفریح قایق سواری را به سوی خود می کشاند.این سد آجری بوده و تاریخ آنبه زمان تیموری برمی گردد و اهمیت مهندسی آب را در زمانهای قبل یادآور می کند.

از جاهای دیدنی این روستا میتوان به معماری بکار رفته در حسینیه،رودخانه ها و مناطق بکر طبیعت اشاره کرد.

از غذاهای سنتی این روستا میتوان به انواع اشکنه مخصوصاً اشکنه ماست،بلغورو… اشاره کرد. سوغات روستا هم انواع خشکبارمخصوصاً آلو خشک ، انواع میوه مثل گیلاس،هلواست.

بند گلستان نیز یکی از بندهای تاریخی استان خراسان است که در ۸ کیلومتری غرب مشهد بر روی رودخانه گلستان احداث شده‌است. این بند هم اکنون از محل‌های دیدنی و توریستی شهر مشهد به شمار می‌رود.

با وجود اینکه حدود ۵۰۰ سال از عمر این بنا می‌گذرد هنوز سالم و پابرجاست. این بند از جمله موقوفات علی بن موسی‌الرضا(ع) است.

انتهای پیام/س


برچسب ها: بندگلستان ، دره ، طبیعی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.