اولویت خراسان رضوی تقویت فرهنگ رضوی و افزایش جذب گردشگر است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: تقویت فرهنگ رضوی، افزایش جذب گردشگر، تامین سلامت و امنیت گردشگران، توسعه بوم گردی، از مهمترین برنامه های این سازمان در تعطیلات نوروز 95 است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی، حسین زارع صفتدر مراسم مانور با هدف آمادگی دستگاه ها و ادارات عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای ارائه ی خدمات مناسب و شایسته به گردشگران نوروزی و زائران امام هشتم (ع)، در کمپ غدیر مشهد گفت: تلاش و رویکرد ما این است که جذب حداکثری در ورود مسافران و گردشگران داشته باشیم.
وی افزود: پیش بینی اقامت 390 هزار نفر شب اقامت در استان طی تعطیلات نوروزی شده است که نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد دارد.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار داشت: برنامه ریزی ها برای خدمت رسانی به گردشگران در هنگام بازگشتن نیز انجام شده و در حوزه ریلی 10 درصد، در جاده ها 15 درصد و در فرودگاه هفت درصد پیش بینی رشد را هنگام بازگشت گردشگران داریم.
وی در ادامه به ظرفیت های شهرهای مختلف استان اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است که شهرهای مختلف استان از معبر گردشگری تبدیل به مقصد گردشگری شوند یا حداقل به عنوان توقفگاه مورد توجه گردشگران قرار گیرند که به همین منظور برنامه های فرهنگی و هنری در شهرهای مختلف استان برگزار می گردد.
زارع صفت اضافه کرد: توجه به صنایع دستی و سوغات بومی نیز یکی دیگر از برنامه های این اداره کل در تعطلیات نوروز 95 است که به همین منظور 500 غرفه صنایع دستی در 90 نقطه استان به مظنور تامین سوغات گردشگران در تطعیلات نوروزی برپا خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: امیدواریم زائران و گردشگرانی که به مشهد مقدس سفر می کنند با خاطره ای خوش در مشهد ودیگر شهرهای استان اقامت داشته باشند.

انتهای پیام//

برچسب ها: فرهنگ ، رضوی ، گردشگر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.