پیشنهاد آخر هفته فرهنگی؛

از یک مثلث عشقی تا «بازارعاشقان»

پیشنها آخر این هفته از مثلث عشقی در رمان عاشقانه و اجرای نمایش «بازار عاشقان» در تالار وحدت می‌گوید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به مشغله کاری که همه ما به نوعی در طول هفته درگیر آن هستیم، آخر هفته فرصت خوبی است برای پرداختن به کارهایی که در طول هفته وقت آن را نداریم. به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آن‌ها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهنمان را فارغ از افکار روزانه به این سو و آن سو بکشاند.

سینما آخر هفته
نزدیک خونه تکونی عید که میشه آدم دوست داره برای مدت کوتاهی از آن فضا بیرون بیاید و به فضای دیگری برود.با توجه به تمام شدن جشنواره و شروع شدن اکران فیلم های جشنواره  می توان در این امر سینما را انتخاب کرد.

فیلم «ابدو یک روز» به کارگردانی: سعید روستایی داستان  خانواده  که در تدارك مراسم عروسى هستند را روایت می کند ،اما اتفاقاتي روابط خواهران و برادران را سرد مي كند كه در نهايت باعث ماجراهايي مي شود.

از یک مثلث عشقی تا «بازارعاشقان»

در این اثر بازیگرانی چون: پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین فر، شبنم مقدمی، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علیمحمدی، اسماعیل گرجی به ایفای نقش می پردازند.

کتاب آخر هفته
کتابی که در ترجمه‌های دیگر با عنوان «عشق سال‌های وبا» به چاپ رسیده است. این رمان داستان یک مثلث عشقی است که ۵۰ سال، درست تا زمان مرگ یکی از این سه نفر، ادامه پیدا می‌کند و یکی از مشهورترین رمان‌های عاشقانه جهان به شمار می‌رود. داستان تأثیرگذاری که در سال ۲۰۰۷  فیلمی بر اساس آن و به کارگردانی مایک نیوئل ساخته شد.

در حقیقت مارکز در این داستان بیش از آنکه درباره‌ی عشق سخن بگوید، از انتظار گفته است. درون مایه‌ای که به گفته‌ی خود او مانند سایر داستان‌هایش ریشه در دوران کودکی‌اش دارد.

از یک مثلث عشقی تا «بازارعاشقان»

کتاب عشق در زمان وبا را بهمن فرزانه ترجمه کرده و نشر ققنوس آن را به چاپ رسانده است.

این کتاب می تواند حال و هوای آدم را تغییر دهد.

تئاتر آخر هفته
بنا به رسم همیشگی نمایش ها و زمان تمام شدن اجراها ، از هفتم فروردین ماه می توانیم همراه دوستان و اقوام به دیدن نمایش هایی که در نوروز اکران می شوند برویم تا از دیدن آنها لذت ببریم.

یکی از نمایش های دوست داشتنی  که در جشنواره فجر امسالم توانست مخاطبان خود را جذب کند نمایش «بازاز عاشقان» بود که از هفتم فروردین ماه به کارگردانی : هادی مرزبان روی صحنه می رود.

از یک مثلث عشقی تا «بازارعاشقان»

نمایشی با فضایی خاص و متفاوت که  بحث و جدل  شمس و مولانا را به تصویر می کشد.

بازیگرانی چون: فرهاد قائمیان، فرزانه کابلی، شهرام عبدلی، محمد حاتمی، ایرج راد و.... به ایفای نقش می پردازند.  
 
گالری  آخر هفته
سومین نمایشگاه «عکس پارسه از منظری دیگر» با 50 عکس از «هایلایها» و موقعیت‌های خاص در نگارستان‌های زیبای تخت‌جمشید توسط هنرمند ارجمند داریوش محمّدخانی میزبان همایش نوروز 1395 است.

از یک مثلث عشقی تا «بازارعاشقان»

ایام عید می توان به دیدن این گالری رفت  و از عکس های  این گالری دیدن کرد تا با عکس ها به تخت جمشید یکه در شهر شیراز وجود دارد سفر کنیم و با آثار تاریخی کشورمان بیشتر آشنا شویم.
 
 
آخر هفته کجا بریم؟
پارک آب و آتش این روزها بخاطر وجود پل طبیعت توانسته  مخاطبان خود را بیشتر از قبل جذب کند. اما اگر از همه رستوران ها و محیط جالب آن بگذریم درست انتهای پارک روبروی  ساختمان وزارت راه  آلاچیق هایی می بینیم که روبروی دریاچه نمای کوچک خود چشم انسان را نوازش می دهد.

می توان عصردلنشینی را پس از دیدن و تماشای پارک برای استراحت  در انجا به همراه دوستان و اقوام گذراند تا خستگی یک هفته کاری ازتن بیرون برود و با انر‍‍زی بیشتر به کا رخود ادامه دهند.

از یک مثلث عشقی تا «بازارعاشقان»

همچنین وجود سینما هفت بعدی پارک اب و آتش که هیجان را به این فضا وارد کرده و می توان در آنجا کاملا احساسش کرد.

گفتنی است این گالری  از 24 اسفند الی 25فروردین ماه  در موزه ملی ایران  ساعت  هشت الی 17 میزبان مخاطبان خود خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار