در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جای قانون هدفمند در امر ساخت و ساز خالی است/ کاشت برج به جای درخت در پایتخت

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه افراد سودجو در پایتخت، اقدام به قطع درختان و جایگزینی برج های بلند مرتبه کرده اند که ادامه این روند ، قطعا وضعیت شهر را بحرانی تر خواهد کرد.

فرج الله عارفی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بدلیل عدم وجود قانون هدفمند و برنامه مشخص شده در امر ساخت وساز، افراد سودجو با قطع درختان و جایگزینی برج های بلند ، وضعیت شهر را دچار چالش و بحران کرده اند.

وی تصریح کرد: اخذ مجوز ساخت و ساز های عجیب و غریب به راحتی در حال انجام بوده و نه تنها هیچ نظارتی در امر ساختمان سازی صورت نمی گیرد بلکه شهرداری از چنین ساخت و سازهایی جلوگیری نمی کند.

عارفی ادامه داد: یکی از دلایل به وجود آمدن معضل آلودگی هوا ، ساخت و سازهای غیراصولی است چرا که با قطع درختان و جایگزینی برج و ساختمان های بلند، نه تنها اکسیژن رسانی و عمل فتوسنتز را متوقف می‌کنیم بلکه با سبز شدن ساختمان های بلند، مانع از جابه جایی هوا و خارج شدن آن از سطح شهر خواهیم شد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تا هنگامی که یک برنامه جامع و قانونمند در امر ساخت و ساز تعیین نشود ، کلان شهرهایی مانند تهران با معضل های اجتماعی از جمله آلودگی های حل نشدنی هوا، افزایش ترافیک، بروز بیماری های ناشناخته و ... دست و پنجه نرم خواهند کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار