اعزام ۱۵ هزار دانشجو به مشهد مقدس در سال ۹۴

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از اعزام حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار دانشجو به مشهد مقدس در سال ۹۴ خبر داد.

 فضل الله ایرجی کجوری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: موضوع اردوی مشهد در طول سال انجام می‌شود و تا پایان سال ۹۴ از گروه‌های دانشجویی که اعلام آمادگی برای سفر کرده‌اند حمایت شد. اردوهای زیارتی تحت عنوان اردوهای وحدت، اردوهایی هستند که دانشگاه‌ها فرصت سفر زیارتی را برای دانشجویان شیعه با دانشجویان اهل سنت.. (با یکدیگر) فراهم می‌کنند یا حتی به طور خاص مربوط به برادران و خواهران اهل سنت است که قصد تشرف به مشهد را دارند و این فرصت برایشان فراهم شده است. 

وی بیان کرد: به عنوان مثال مجتمع آموزش عالی سراوان اردوی وحدت با دانشجویان سنی و شیعه و دانشگاه گنبد با تمام دانشجویان خواهر اهل سنت را راه انداخته بود. درواقع طرح تشرف رضوی مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است، هم زیارت امام رضا (ع) و هم بازدید از شهر مشهد و اماکن زیارتی و اماکن تاریخی آن. 

ایرجی اظهار داشت: پیش بینی برای سال ۹۴ اعزام ۱۰ هزار نفر به اردوهای رضوی بود که تا پایان سال ۹۴ این تعداد نفرات رشد یافت و با رشد ۳۰ درصدی در حدود ۳۰هزار نفر اعزام شدند و در نظر داریم ظرفیت اعزام خود را در سال ۹۵ افزایش دهیم. علاوه بر این اردو‌ها در سال ۹۴ در حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در اردوهای رضوی آخر ماه صفر شرکت کردند و می‌توان گفت که در مجموع حدود ۱۵ تا ۱۶ هزار نفر به این اردو‌ها مشرف شدند. 

وی در پایان در خصوص برگزاری این اردو‌ها در ایام عید گفت: ایام عید به دلیل شلوغی و ازدحام مسافر در مشهد مقدس و همچنین تعطیلی دانشگاه‌ها این اردو‌ها را نداریم و این سفر‌ها در مواقعی که دانشگاه‌ها فعال هستند برپا می‌شوند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار