250 دانشجو تا پایان سال به مشهد مقدس اعزام می‌شوند

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: بیش از 250 نفر از دانشجویان تحت عنوان کاروان وحدت تا پایان اسفند‌ عازم مشهد مقدس می‌شوند.

فضل الله ایرجی کجوری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طرح تشرف رضوی از جمله اقدامات معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بوده که در دو سال گذشته به اجرا در آمده است و امسال بیش از 12 هزار دانشجو در قالب همین طرح به زیارت مشهد مقدس مشرف شدند.

وی با اشاره به اهمیت نام گذاری امسال افزود: سعی بر این بوده در طرح تشرف رضوی به بحث وحدت توجه ویژه‌ای شود و در همین راستا کاروان وحدت متشکل از دانشجویان اهل تسنن و اهل تشیع دانشگاه‌های سراوان، گنبد کاووس و کردستان از 15 اسفند ماه لغایت 27 اسفند ماه به مشهد مقدس مشرف خواهند شد.

ایرجی کجوری بیان کرد: در مرحله اول این اردوها از پانزدهم اسفند ماه 167 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های سراوان و گنبد کاووس و در مرحله دوم از بیستم اسفند 90 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان به مشهد اعزام خواهند شد. برنامه‌های فرهنگی و علمی مختلفی در مشهد مقدس برای استقبال این کاروان‌ها تدارک دیده شده که از جمله آن می‌توان به نشست با موضوع وحدت و همبستگی، بازدید از موزه زیارت و سایر ابنیه تاریخی شهر مشهد اشاره کرد.

مدیر کل فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: امروز از جمله موضوعات مهم و دارای اولویت مسئله اتحاد مسلمانان و گشودن گره‌های فاصله افکن میان بخش‌های مختلف امت اسلام است. در این دوره که سیاست‌های تفرقه افکنی میان مسلمانان شدت گرفته است، لازم است همگان درس تمرکز بر مشترکات و رفع اختلافات را فرا بگیریم. در این زمینه، دانشگاهیان به عنوان گروه مرجع جامعه نقش ویژه و پر اهمیتی دارند و بر همین اساس اعزام کاروان‌های وحدت صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خاطرنشان کرد: دانشجویان نسبت به برگزاری این اردو علاقه زیادی از خود نشان دادند که همین استقبال، راه را برای ادامه این برنامه‌ها هموار می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار