راهیابی 892 اثر به مرحله نهایی نشریات دانشجویی

892 از نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور به مرحله نهایی نهمین دوره نشریات دانشجویی راه یافتند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ،اختتامیه نهمین دوره نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور زیر نظر وزارت علوم ، وزارت بهداشت، وزارت ارشاد و دانشگاه آزاد عصر امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران، برگزار شد . 

براساس این گزارش هزار و 551 نشریه به بخش داوری مقدماتی ،9 هزار و 424 مقاله و 371 اثر در بخش ویژه به دبیر خانه این همایش ارسال شد. 

شایان ذکر است،‌در مرحله نهایی داوری این دوره 260 نشریه، 540 اثر و 92 اثر در بخش ویژه به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

گفتنی است، این اختتامیه با سخنرانی سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم و با اهدای جوایز به برگزیدگان هر بخش نهمین دوره نشریات دانشجویی به پایان می‌رسد.

بی تردید مهم‌ترین روشهای جستجوی دیدگاه‌ها و نقطه نظرات نقش فعال دانشجویان بوده و استفاده از ظرفیت این قشر در قالب نشر دانشجویی، می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. 
دانشجویان در کنار کار علمی در موضوعات مختلف به فعالیت در نشریات دانشجویی می‌پردازند و نقطه نظراتشان را درباره مسائل مختلف سیاسی،‌اجتماعی و فرهنگی بیان می‌کنند. نشریات رویدادهای مهم را تحت پوشش قرار داده و تاثیر چشم‌گیری در سطح جامعه می‌گذارد و همچنین روزنامه نگاری در دانشگاه‌های کشور و خبرگزاری سطح کیفی و کمی‌شان به وسیله همین دانشجویان بالا می‌رود. 

جشنواره‌های دانشجویی پس از انقلاب اسلامی محلی برای تعامل آموزش و الگوبرداری بوده و نهمین جشنواره دانشجویی پس از سالهای زیادی که دانشگاه‌ها به طور مستقل این جشنواره را بر پا می‌کردند به صورت متمرکز با همکاری دو وزارت علوم، و بهداشت و همچنین سازمان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. 

هیئت داوران متشکل از هر حذب و جناحی آثار رسیده به این دبیرخانه را بررسی و پس از داوری مقدماتی 435 نشریه و 257 اثر در بخش نهایی هیئت داوران این آثار بررسی شد و به تبع نفرات برگزیده هر بخش جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است. هیئت داوران به نقش بیش از پیش روزنامه نگاری در نشریات دانشجویی تاکید کرده و از دانشگاه‌ها برای بالا بردن سطح کیفی و کمی خبرنگاران دانشجو درخواست حمایت کرده است.

پرهیز از کلی گویی ضرورت رعایت ایجاب ، رعایت تکنیک‌های روزنامه نگاری،‌اصولی هستند که سبب ارتقای سطح نشریات دانشجویی می‌شود. 






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار