توسعه فعالیت‌های بین‌المللی در دوران پساتحریم در اولویت قرار دارد

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: توسعه فعالیت‌های بین المللی در دوران پساتحریم از اولویت ها و سیاست های اصلی این وزارتخانه به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، صبح امروز در آیین رونمایی از کتاب فرهنگی سال دانشگاه پیام نور، در سالن کنفرانس وزارت علوم با اشاره به فعالیت‌های درخشان دانشگاه پیام نور اظهار داشت: وزارت علوم نسبت به دانشگاه پیام نور، تعصب ویژه‌ای دارد و دلیلش این است که خودم یک پیام‌نوری هستم و دو ترم را در این دانشگاه تدریس و تجربه خوبی در ذهنم باقی مانده است و همچنین من در دانشگاه شاهد بودم که برخی از دانشجویان بسیار با انگیزه بوده و از نخبگان علمی کشور محسوب می‌شوند.
 
وی با اشاره به بازدید از واحد دوبی دانشگاه پیام نور گفت: سیاست وزارت علوم در دوره پسابرجام توسعه فعالیت‌های بین المللی و بین المللی سازی آموزش عالی است.

وی بیان کرد: سیاست وزارت علوم توسعه فعالیت‌های بین‌المللی اسلامی دانشگاه پیام نور است و توسعه سریع این دانشگاه یکی از بحث‌های جدی وزارت علوم با وجود برخی مشکلات است. 

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در سطح جهانی می‌تواند قابلیت‌های بالایی را داشته باشد، افزود: دانشگاه پیام نور با داشتن 700 هزار دانشجو و 500 استاد و 514 شعبه و در 31 استان ظرفیت‌های بزرگی دارد و می‌تواند در سطح جهانی قابلیت‌های بالایی را از خود بروز دهد و همچنین ما امیدواریم این دانشگاه از نظر کیفی جزء دانشگاه‌های برتر دنیا قرار گیرد و نیز یک افق دست یافتنی با توجه به ظرفیت های بزرگ دانشگاه پیام نور است. 

هاشمی ابراز داشت: سطح پژوهشی و فرهنگی دانشگاه در زیر سایه قانون ، علم ، فرهنگ و دانش می‌تواند پیشرفت کند و این دانشگاه به عنوان یک نهاد اجتماعی می‌تواند کانون ترویج فرهنگ شود و انسان‌های فرهنگی را بسازد. 

وی ادامه داد: هرچه دانشگاه پیام نور توسعه یابد کشور پیشرفت می‌کند و این کار با مشارکت جدی مردم و مسئولین ذیربط به سرانجام می‌رسد. 

وی با بیان اینکه جامعه به انتخابات اعتماد کرده است تصریح کرد: نهال انتخابات در جامعه و دانشگاه ها به عنوان یک نهاد تاثیر گذار برگزیده شده است و افتخار آمیزی در حوزه علم و فرهنگ دانشگاه پیام نور به عنوان کانون علم می‌تواند اقتدار ملی را به  دنبال داشته باشد و همچنین به علت اینکه علم ابزار قدرت و اقتدار است، فرهنگ می تواند موجب انسجام ،‌فرصت، همدلی، و قدرت ملی و جمعی شود. 

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: اگر در حوزه فرهنگ پیشرفت کنیم ثبات اجتماعی و سیاسی کشور رشد می‌کند و این در گرو انسجام همه نیروها است. 

وی عنوان کرد: ما نباید حوزه فرهنگ را یک بخش فرعی بدانیم زیرا فرهنگ‌سازی در دانشگاه پیام نور که یکی از تاثیر گذار ترین دانشگاه‌ها بوده سبب بروز ظرفیت ارزشمند شده است که همگی باید از این ظرفیت با وجود مشکلات مختلف استفاده کنیم تا دانشگاه پیام نور روند رو به رشدی داشته باشد.

وی عنوان کرد: با ظرفیت‌هایی که در دانشگاه پیام نور وجود دارد ما می‌توانیم یک حرکت جدی و جدیدی را در حوزه فعالیت های دینی که حرکت جهشی بزرگی داشته است به صورت مستمر و همانند سال گذشته شروع کنیم . 

معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم ادامه داد: در حوزه رضوی و فرهنگ رشادت در سال 92 و 93 با اهتمام همه نیروها دانشگاه پیام نور اقدام به برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو و برگزاری اردوی راهیان نور انجام داد. 

وی بیان کرد: با وجود مشکلات مختلف برگزاری اردوهای راهیان نور به عنوان یک حرکت ملی و فرهنگی در سراسر استان فراگیر شد. و این دانشگاه نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

هاشمی ادامه داد: حضور دانشگاه پیام نور در جشنواره‌های رضوی کار بزرگی بوده و قرار است امسال این دانشگاه در 27 جشنواره در کنار اردوهای راهیان نور شرکت کنند. و همچنین دومین دوره جشنواره فضای مجازی قرار است در دانشگاه پیام نور به اجرا برسد.

وی اظهار کرد: کارهای درخشانی درحوزه قرآن، نشریات دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه پیام نور، و همچنین تقویت دانشجویان اهل سنت کار بسیار پسندیده‌ای است و قابل تقدیر می‌باشد. 

وی ادامه داد: امسال که مزین به سال همدلی و همزبانی است یک اتحاد ویژه ای بین دانشگاه‌ها بر قرار است و ما در بخش مدیریت فرهنگی با وجود سلایق مختلف مشکلی نداشتیم. 

هاشمی ابراز داشت: افزایش اعتماد و همدلی و مشارکت در سطح بسیار بالایی بوده و البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و همه ما در وزارت علوم در چارچوب سیاست‌های تعیین شده و فرمایشات مقام معظم رهبری قدم بر می‌داریم. 

در ادامه این مراسم دکتر کریم نجفی معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور بعد از مدتی که مدیریت ثابت نداشت هم اکنون به یک ارتباط مدیریتی رسیده است و ارتباط بسیار خوب ، منطقی و صمیمانه‌ای با وزارت علوم و دستگاه‌های زیربط بر قرار دارد و همچنین دانشگاه در همین مدت کوتاه در جهت ارتقا و جذب هیئت علمی و حوزه بین‌الملل تلاش‌های ویژه‌ای را کرده است. 

وی بیان کرد: موارد بهره‌گیری از فرصت‌های مجازی توسعه فعالیت‌های ملی اسلامی دانشگاه ، گسترش تعامل حوزه و دانشگاه ، ارتقا سطح کیفی، توسعه فرهنگی اجتماعی، ارتقای فعالیت‌های فرهنگی ، توسعه فضای امید و نشاط ،‌توسعه فعالیت‌های پژوهشی و اجتماعی ، در دستور جدی دانشگاه پیام نور در سال جدید می‌‌باشد.

برگزاری 500 کرسی آزاد اندیشی در دانشگاه پیام نور 
معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه پیام نور با بیان اینکه در سال گذشته این دانشگاه جشنواره ملی قرآن را برگزار کرد، افزود: دانشگاه پیام نور جشنواره سراسری سبک زندگی در خراسان ، جشنواره سراسری حرکت در استان تهران، جشنواره سراسری نانو در استان مازندران، جشنواره سراسری نشریات دانشجویی در استان مرکزی، همایش فرصت‌های شغلی در تایباد، برگزاری توسعه آزاد اندیشی،‌ ( 500 کرسی آزاد اندیشی ) برگزار شد. 

وی ادامه داد: برگزاری المپیاد ورزشی در قم و همدان و شرکت در مسابقات ورزشی دانشجویی در کره جنوبی،‌برگزاری همایش علمی سیره ادبی، با رویکرد همدلی و همزبانی در استان گلستان از دیگر اقدامات دانشگاه بزرگ پیام نور است.
 
وی  گفت: همه برنامه‌های دانشگاه پیام نور در سال همدلی و همزبانی و همچنین تعامل ملت و دولت انجام می‌شود و  این دانشگاه ارتباط بسیار خوبی با اوقاف دارد.  و به طور کلی من آینده این دانشگاه را با حمایت‌های وزارت علوم بسیار روشن می‌بینم . 

در ادامه این سخنرانی دکتر اکبری قائم مقام دانشگاه پیام نور گفت: داشتن 700 هزار دانشجو ،‌4000 هیئت علمی ، 12 هزار کارمند، همگی نشان از بزرگی دانشگاه پیام نور است و با وجود مشکلات تمام سعی‌مان بر این است که به بخش فرهنگی لطمه‌ای وارد نشود.

وی بیان کرد: این دانشگاه به شدت علاقمند است که در شورای فرهنگی وزارت علوم شرکت کند و همچنین ما در توسعه روابط بین الملل به دنبال روند رو به رشد دانشگاه مردمی پیام نور هستیم.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار