حواشی سینمای ایران در اردیبهشت 94؛

سلام محمد حیدری به سینما/ رضاداد با دبیری جشنواره خداحافظی کرد

در روزهای ماه دوم سال 94، اتفاقات مهمی برای سینمای ایران افتاد که به صورت تیتروار به شرح آنها می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از اتفاقات مهم در اردیبهشت سال 94، برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بود که از تاریخ پنجم تا دوازدهم برگزار شد.

توافق با چینی ها برای ساخت فیلمی مشترک، غیبت سینماگران قدیمی در مراسم اختتامیه و از همه مهمتر پایان کار دبیری علیرضا رضا داد پس از دو دوره در جشنواره فیلم فجر از اتفاقات مهم آن دوره بود.

رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر در ادوار سی و دوم و سی و سوم بود جشنواره هایی که در دولت جدید برگزار شدند و رویکرد متفاوتی با دوره های قبل داشتند.

اتفاق مهم دیگری که در اردیبهشت سال گذشته رخ داد، دبیری محمد حیدری در جشنواره فجر سی و چهارم بود. فردی که از دنیای تئاتر به سینما آمده بود و سابقه برگزاری جشنواره را نداشت. حیدری در همان روزهای اول با دادن پیامی به رسانه ها خاطرنشان کرد، به دنبال تعامل با خبرنگاران است وعده‌ای که نه تنها تحقق نیافت بلکه در فجر سی و چهارم برای اصحاب رسانه زمینه ای مناسب برای انعکاس اخبار فراهم نبود و همواره به عملکرد وی در جایگاه دبیری جشنواره انتقاد وارد بود.

در یکی از روزهای ماه دوم سال 94، نرگس آبیار کارگردان شیار 143 یادداشتی در رسانه ها منتشر کرد و از توجه نکردن به متن در فیلم های دفاع مقدس انتقاد کرد. به نظر وی بهترین و عجیب‌ترین اتفاقات ملت ایران در سال های جنگ رخ داده است و باید نگاهی جدی به این ژانر در سینمای ایران شود.

نکوداشت مرتضی احمدی در جشنواره فیلم شهر رویدادی بود که در اردیبهشت سال گذشته رخ داد. مرحوم مرتضی احمدی، از آن دست هنرمندانی بود که کار در عرصه های مختلف همانند سینما، تلویزیون و رادیو را تجربه کرده بود.

در همان روزهای اردیبهشت ماه، پوران درخشنده کارگردان با سابقه سینما در دانشگاه نورث وسترن شیکاگو حضور یافت و پس از اکران فیلم «هیس ...» تمام آثار خود را به آن دانشگاه اهدا کرد.

اتفاق مهم دیگر این ماه، انتخاب همایون اسعدیان به عنوان دبیر هفدهمین جشن خانه سینما و مازیار میری به عنوان مدیر اجرایی این جشن بود.

رخداد مهم دیگر اردیبهشت ماه در روز بیستم رقم خورد؛ آنجایی که یک میلیون و دویست هزار سی دی قاچاق توسط پلیس امنیت کشور و مسئولان سینمایی معدوم شد.

در روز 23 اردیبهشت ماه هیئت مدیره خانه سینما با توجه به سوابق مدیریتی درخشان رضا میرکریمی، وی را به عنوان مدیر عامل آن مجموعه انتخاب کردند.

روز 28 اردیبهشت ماه 94 برای حاتمی کیا روزی بود که توانست پروانه ساخت «بادیگارد» را بگیرد.

اما آخرین روز اردیبهشت برای مجموعه هنرمندان روزی تلخ بود و مصطفی عبداللهی در آن روز درگذشت. بازیگر سریال «پهلوانان نمی‌میرند» بارها در عرصه تئاتر به روی صحنه رفته بود و به عنوان فردی اخلاق مدار در میان هنرمندان مطرح بود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.