علیرضا رضاداد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جشنواره فیلم فجر و جشن خانه سینما مکمل یکدیگرند

تبدیل کردن روند برگزاری جشنواره فیلم فجر مانند جشن خانه سینما شاید کار صحیحی نباشد اما ...

علیرضا رضاداد دبیر سابق جشنواره فیلم فجر در حاشیه برگزاری نشست همایش چالش‌ها و راهکارهای جشنواره فیلم فجر در مدرسه ملی سینما، در پاسخ به این سوال که چرا جشنواره فیلم فجر از روند اسکار در اجرای خود استفاده نمی‌کند، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در سپهر کلی سینمای ایران چنین کاری انجام می‌شود؛ منتهی این جریان را جشن خانه سینما بر عهده دارد. یعنی فیلم های اکران شده در طول یکسال را مورد بررسی قرار داده و در نهایت جوایزی به آن ها اهدا می شود. جشنواره فیلم فجر و جشن خانه سینما در حال تکمیل کردن یکدیگر هستند. پس به جای اینکه نقش یک نهاد را بر عهده نهاد دیگری واگذار کنیم و باز پس بگیریم، بهتر است نقش هر نهاد به درستی انجام شود.
 
وی افزود: تبدیل کردن روند برگزاری جشنواره فجر مانند جشن خانه سینما، شاید کار صحیحی نباشد و شاید فایده‌ای هم نداشته باشد. بالاخره جذابیت جشنواره فیلم فجر در این است که فیلم‌های نمایش داده نشده را در خود جای داده است. پس با این حساب فقط مانند جشن خانه سینما کارکرد ارزشیابی فیلم‌ها را ندارد.

دبیر سابق جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: فکر کنم علت اینکه آرزو می‌کنیم یک چیزی مانند اسکار داشته باشیم و شاید جشن خانه سینما ما را راضی نمی‌کند، این است که شاید جشن خانه سینما برای رسیدن به آن مرتبتی که باید نزد افکار عمومی و سینماگران پیدا کند و انتظاراتی که باید به آنها پاسخ دهد، هنوز توجهات لازم را ندارد و ما در آرزوی تبدیل جشنواره فیلم فجر به جشن خانه سینما و بالعکس هستیم.

رضاداد در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم کاری کنیم که جشنواره فیلم فجر و جشن خانه سینما همدیگر را به خوبی تکمیل کنند، شاید به آن مدل ایده الی که دنبالش هستیم، برسیم.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.