«ملاقلی پور» و «کیمیایی» در ضیافت جشنواره فیلم شهر چه گفتند؟

«مسعود کیمیایی»، «علیرضا رضاداد» و نکوداشت «رسول ملاقلی پور» و «مرتضی احمدی» در ضیافت جشنواره بین المللی فیلم شهر تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، ضیافت پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با دبیری سیاوش حقیقی در باغ موزه هنر ایران و یک ساعت و 15 دقیقه تأخیر و با حضور سینماگران ایرانی و خارجی و هنرمندانی در زمینه‌های موسیقی و آواز برگزار شد.

در این ضیافت هنرمندانی چون مسعود کیمیایی، علیرضا امینی، فرشید نوابی، محمد گبرلو، سعید سهیلی، ساعد سهیلی، بیژن امکانیان، مصطفی احمدی، علی تابش، مسعود رایگان، رویا تیموریان، امیر اسفندیاری، مصطفی کیایی، بهروز شعیبی، هاتف علیمردانی، علی ملاقلی پور، محمد احسانی، محمد سریر، حبیب اسماعیلی، جابر قاسمعلی، علی انصاریان، امیرسماوات، دانش اقباشاوی، آرش معیریان، روح اله حجازی، روح اله برادری، منصور لشکری قوچانی، سید جمال ساداتیان، غلامرضا موسوی، علیرضا زرین دست، علیرضا رضا داد و ... حضور داشتند.

بعد از پخش سرود ملی و تلاوت آیاتی چند از قرآن مراسم برگزار شد.

مجری برنامه فوژان احمدی از حضور محمود صلاحی (ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) محمد مهدی عسگر پور، مهمانان خارجی، محمد احسانی ( مدیر شبکه یک)، فرهاد توحیدی، بهروز افخمی و دیگر هنرمندان تشکر و قدردانی کرد و بعد تصاویری از حرم امام رضا(ع) پخش شد.

در ادامه سیاوش حقیقی دبیر جشنواره بین المللی فیلم شهر برای سخنرانی روی صحنه آمد و بعد از خوش آمد گویی به مهمانان گفت: مفتخرم که همه دوستان و همکاران در عرصه سینما دور هم جمع شدیم و از مسئولان خانه سینما چه از گذشته و چه حال، سازمان سینمایی ایران، هیات مدیره تصویر شهر، اکبر نبوی، محمد خزایی، سید علی شهاب مرادی و ... که به تیم من اعتماد کردند و این مسئولیت بزرگ را بر عهده من گذاشتند، تشکر می‌کنم و امیدوارم به من و ستاد برگزاری مثل همیشه کمک کنید تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم.

در ادامه محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: از همه کسانی که دعوت ما را پذیرفتند تشکر می‌کنم و خوش آمد می‌گویم چون توفیقی شد که ما دور هم جمع شدیم و امیدوارم در مجموعه فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری شما دوستان بتوانیم در زیر سایه پرچم عزیز کشورم در عرصه‌های مختلف فرهنگی تلاش کنیم تا نتیجه آن در همه جهان بروز کند.

وی افزود: پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر در برج میلاد برگزار می‌شود امیدوارم با هم و در کنار هم، نتیجه کار هم باعث افتخار و سربلندی ما شود وهم بازخوردش به نسل بعد و جوان ما نیز برسد.

وی ادامه داد: برگزاری خوب اینگونه جشنواره‌ها باعث ارتقای محصولات فرهنگی هنری ما می‌شود و هنر ایرانی – اسلامی به جهانیان عرضه می‌گردد، ما باید محصولات فرهنگی- هنری خود را در ابتدا در معرض دید ایرانیان به خصوص جوانان قرار دهیم و بعد به تمام نقاط دنیا نیز اشاعه خواهیم داد.

وی در ادامه از اساتید مکتب آواز، موسیقی، سینما و ... تشکر کرد و در ادامه قطعه آوازی توسط یکی از هنرمندان عرصه موسیقی ایران به طور زنده خوانده شد.

در ادامه برنامه در حضور مسعود کیمیایی، محمد مهدی عسگر پور، محمد احسانی، محمد حیدری که به روی صحنه آمدند از علیرضا رضاداد دبیر سابق جشنواره فیلم فجر تجلیل شد و لوح تقدیری را به وی اهدا کردند.

در ادامه از درگذشتگان عرصه هنر "مرتضی احمدی" و "رسول ملا قلی پور" یاد شد و "مسعود کیمیایی" مورد تجلیل قرار گرفت.

علی ملاقلی پور فرزند زنده یاد رسول ملاقلی پور به روی صحنه آمد و گفت: از جشنواره فیلم شهر تشکر می کنم که به یاد پدر بودند. پدر علاوه بر توجه به سینمای جنگ به فیلم های شهری نیز توجه زیادی داشت و با توجه به اینکه جشنواره فیلم شهر همزمان با آزادسازی خرمشهر برگزار می شود و پدر چند فیلم درباره آزاد سازی خرمشهر نیز ساخته بود، فکر می کنم مناسب خوبی برای بزرگداشت زنده یاد رسول ملاقلی پور بود.

در ادامه مسعود کیمیایی گفت: خیلی شعف دارم که در این مجلس جشنواره ای شرکت دارم و دوستان لطف کردند که به یاد من بودند. هستم تا فیلم دیگری را شروع کنم و این کارها باعث می شود تا قدرت بیشتری برای ادامه کار در عرصه سینما در من ایجاد شود.

گفتنی است از حاشیه‌های این مراسم می توان به تاخیر هفتاد و پنج دقیقه‌ای برنامه، حضور نداشتن خانواده مرحوم مرتضی احمدی در مراسم نکوداشت این بازیگر و صحبت نکردن علیرضا رضاداد اشاره کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار