سردی دی ماه به جان اهالی هنر نشست

ولی الله مومنی و محمد علی اینانلو از جمله هنرمندانی بودند که در دی ماه سال 94 به دیار باقی شتافتند.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین ماه زمستانی در حالی آغاز شد که سردی آن داغی بر دل اهالی سینما، رادیو و تلویزیون گذاشت.

ولی الله مومنی و محمد علی اینانلو از جمله هنرمندانی بودند که در دی ماه سال 94 به دیار باقی شتافتند.

ولی الله بازیگر سینما و تلویزیون و همچنین گوینده و دوبلور در مورخ 8 دی ماه دار فانی را وداع گفت.

بازیگر سریال «معمای شاه» توانست با ایفای نقش در مجموعه های ماندگاری چون «میرزا کوچک خان جنگلی»،«ولایت عشق» و ... نام و صدای خود را به یادگار بگذارد.

مومنی فعالیت هنری خود را پیش از انقلاب اسلامی آغاز کرد و پس از پیروزی این انقلاب هنر را در عرصه های گویندگی، دوبله، خوشنویسی، بازیگری در سینما و تلویزیون ادامه داد.

همچنین سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با از دست دادن محمد علی اینانلوبار دیگر یکی از چهره های برجسته ی مستند سازی در رسانه و کارشناس محیط زیست خود را از دست داد.

اینانلو از جمله فعالانی بود که با پرداختند به محیط زیست و طبیعت پیرامون خودش بخش اعظمی از ایران را با مستندات خود به مردم معرفی کند.

این هنرمند صبح روز 12 دی ماه در حالی چشم از جهان فرو بست که پروژه ساخت زندگی نامه اش همچنان نیمه کاره مانده است.

و اما در ادامه شبکه سه سیما با تولیدی جدید، ساخته ی حسین سهیلی زاده را تحت عنوان «پریا» معرفی کرد.

حسین سهیلی زاده بار دیگر با سریال «پریا» و با بازی لادن مستوفی پس از چند سال دوری از ایران به کشور بازمی‌گردد. در شرایطی که پریا همچنان از رابطه قدیمی‌اش سرخورده است، وارد رابطه‌ای عاطفی با مردی به نام «کیوان» می‌شود. زوج تازه به امید آغاز زندگی تازه مشکلات را یک به یک از سر راه برمی‌دارند؛ اما برخی اتفاق‌ها،‌ ادامه رابطه عاشقانه این زوج را به خطر می‌اندازد.

«پریا» یک سریال 40 قسمتی است که شاهد نقش‌آفرینی نورا بهروز رشید، روژان تقی‌زاده، محمدرضا شیرخانلو و دیگر بازیگران کودک هستند.

این سریال بر اساس فیلم‌نامه‌ای از سعید فرهادی و به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه برای پخش از شبکه 3 سیما ساخته می‌شود.

همچنین شبکه نسیم با به روی آنتن بردن مجموعه تلویزیونی «حالت خاص» اولین سریال تولید خودش را برای مردم به تماشا گذاشت.

«حالت خاص» عنوان سریالی بود که در اوایل دی ماه به کارگردانی افشین اربابی و تهیه کنندگی ابراهیم بهادری و منصوره امی با بازی بیژن بنفشه خواه، یوسف تیموری، الیکاعبدالرزاقی، پوریا رحیمی سام، ملیکا شریفی نیا و سید مهرداد ضیایی به روی آنتن شبکه نسیم رفته است.

این مجموعه تلویزیونی در اپیزودهای مختلف با مسائل پیرامون شوخی کرده و داستان آن در آسایشگاهی خصوصی و بی‌رونق می‌گذرد که با ورود یک روانپزشک و همکاری سایر کارکنان آن دستخوش تحولاتی مثبت می‌شود .

سریال «حالت خاص» در بخش های مختلف خود میزبان دیگر بازیگران طنز چون؛ رضا شفیعی جم، نگار عابدی، روشنک عجمیان و علی صادقی شده است .

همچنین در اواخر دی ماه محمد حسین لطیفی مجموعه نوروزی خود را به نام «دودکش» 2  با حضور بهنام تشکر و نگار عابدی در شهر تهران کلید زد.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است:قالیشویی مشتاق تعطیل شده است . فیروز مشتاق در ایام نزديك به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق ، سعی مي كند با اجاره ی یک قالیشویی دیگر ، کارش را پی بگیرد. او كه با انبوهي از فرشهاي نشسته روبرو است، دردسرهاي جديدي برايش رخ مي دهد. 

«دودکش» 2 با بازی هومن برق نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، نگار عابدی، امیر حسین رستمی و دیگر بازیگران جدید آماده برای پخش در ایام نوروز می شود.

سری جدید «خندوانه» با طراحی و اجرای دکور بهراد جوان بخت و همچنین سفر های بهروز بقایی به شهر های ایران به طور رسمی کار خود را آغاز کرد تا با شور و هیجانی فراتر از دو سری پیشین مهمان خانه های مردم شوند.

دی ماه را در حالی به اتمام رساندیم که مسعود ردایی تهیه کننده مجموعه های تلویزیونی و سینمایی در گفتگو با گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان از نگارش 20 قسمت از سریال عیدانه «بیمار استاندارد شده» خبر داد.

همچنین در ادامه به ایفای نقش بابک حمیدیان، جواد عزتی و اصغر سمسارزاده ، شیلا خداداد ، پوریا پورسرخ ، روح اله کمانی و خاطره حاتمی ، نیما شاهرخ شاهی ، حسین محب اهری ، هومن حاجی عبداللهی و امیر غفارمنش ، سیروس میمنت ، امید روحانی ، بهناز اکبریان ، عاطفه باقری ، افسانه ناصری ، بهزاد کریمی، بهزاد خرازی و ... اشاره کرد. 

سریال «بیمار استاندارد» به نویسندگی بهرام توکلی و با کارگردانی سعید آقاخانی توسط مسعود ردایی در 14 قسمت 45 دقیقه ای برای پخش در نوروز 95  در مرکز گسترش فیلم نامه نویسی رسانه ملی تهیه و تولید می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار