حواشی سینمای ایران در خردادماه 94؛

از خداحافظی پیشکسوت سینما از دنیای بازیگری تا حضور گزارشگر سیما در فیلم حاتمی‌کیا

در خردادماه 94 بود که کامران نجف‌زاده به عنوان بازیگر تازه‌ترین فیلم حاتمی کیا انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روز دوم خرداد 94، سیاست‌های سازمان سینمایی در قالب 94 صفحه منتشر شد. در این دفترچه به ترتیب سیاست‌های سازمان سینمایی در زمینه‌هایی همچون حمایت از تولید و عرصه آثار سینمایی، توسعه فضای نمایش سینما و از این دست موضوعات آمده است.

در روز سوم خرداد ماه و همزمان با سالروز آزادی خرمشهر ایوبی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تقدیر از محمد مهدی عسگر پور مدیر عامل خانه سینما و سایر اعضای این مجموعه ابراز داشت: با اتحاد اهالی سینما و مدیران سینمایی از مشکلات عبور می‌کنیم در آن مراسم ایوبی از کسانی که موجب تعطیلی خانه سینما شدند انتقاد کرد و خواستار پاسخگویی آنها در این زمینه شد.

همچنین در این روز اتفاق خوبی برای فیلم «ناهید» رخ داد. این فیلم به نمایندگی از ایران به صورت مشترک با فیلمی هندی با نام «زمان» جایزه آینده درخشان را در این بخش از آن خود کرد.

در روز ششم خرداد ماه نشستی با حضور رئیس سازمان صدا و سیما و اهالی سینما برگزار شد. در آن جلسه راهکارهایی از طرف محمد سرافراز برای همبستگی بیشتر میان سازمان صدا و سیما و سینما ارائه شد که مورد قبول اهالی سینما واقع شد. در ضمن هنرمندان نیز در خواست تاسیس شورای مشترک برای ایجاد رابطه مستحکم میان سینما و تلوزیون را داشتند.

در همین روزها بود که اهالی رسانه خبر خداحافظی داریوش اسدزاده از دنیای بازیگری را مطلع شدند. اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در آثار متعددی همچون «خانه سبز» و «قلاده‌های طلا» ایفای نقش کرده است.

در یازدهمین روز از خرداد ماه 94 نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست هفتگی خود بیان کرد: وزیر ارشاد انسان مظلومی در این جایگاه است و به طبع آن وزارت خانه نیز همین طور است. وی همچنین از توافق با سازمان صدا و سیما برای تخفیف 98 درصدی برای تبلیغ فیلم های سینمایی خبر داد.

اتفاق مهم دیگر این روز برگزیده شدن ابوالحسن داوودی به عنوان رئیس شورای صنفی نمایش بود. 

یکی از اتفاقات مهم خرداد ماه 94، انتخاب سه بازیگر توسط حاتمی کیا برای فیلم جدیدش «بادیگارد» بود. مریلا زارعی بعد از سه بار همکاری با حاتمی کیا این بار نیز دعوت این کارگردان را اجابت کرد و در فیلمش به ایفای نقش پرداخت. بابک حمیدیان نفر دومی بود که بعد از همکاری در «چ» این بار نیز به «بادیگارد» ابراهیم حاتمی کیا دعوت شد. در کنار تمام بازیگران مطرح حاضر در این فیلم حضور خبرنگار صدا و سیما کامران نجف زاده در «بادیگارد» در خرداد ماه بسیار خبرساز بود.

در روز نوزدهم خرداد ماه نامزدهای بخش بازیگری سینما در جشن حافظ انتخاب شدند. حامد بهداد، محسن تنابنده، بابک حمیدیان، امین حیایی، بهرام رادان، مجید صالحی، رضا عطاران، مهدی فخیم زاده و نادر فلاح در بخش مردان و آناهیتا افشار، بهنوش بختیاری، پانته‌آ بهرام، میترا حجار، سمیرا حسن‌پور، گوهرخیراندیش، ترانه علیدوستی، رابعه مدنی، یکتا ناصر و آنا نعمتی در بخش زنان کاندیدای تندیس جشن حافظ در سال 94 شدند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.