مشهد؛

ممنوعیت ورود خودروهای ترانزیتی تا پایان تعطیلات نوروز

ورود خودروهای ترانزیتی به منظور تامین امنیت جاده ها تاپایان تعطیلات نوروز به خراسان رضوی ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان از ممنوعیت ورود خودروهای ترانزیتی از مرزهای خراسان رضوی به مدت 13 روز خبر داد و گفت: این اقدام به منظور تامین سفری امن برای مسافران نوروزی و کاهش تصادفات احتمالی صورت گرفته است.

جواد وحدتی فرد افزود: با وجود اهمیت موضوع ترانزیت و با توجه به پیش بینی افزایش سفرهای نوروزی، مدیران همه 131 شرکت حمل و نقل در استان آماده باش هستند و هیچ مشکلي برای بازگشت مسافران نوروزی از مشهد وجود ندارد.

وی گفت: 31 مجتمع خدمات رفاهی در طول جاده های استان و 38 پایانه و مراکز تجمعی مسافر در خراسان رضوی وجود دارد که از دی ماه تاکنون بازدید شده و آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است.

مسئول کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی به توزیع بروشورهاي متعددي در سطح استان درباره مكان مجتمع هاي خدمات رفاهي بين راهي و شماره تماس هاي مسئول نمايندگي هاي امداد خودرو اشاره کرد و افزود: در اين باره با پنج مركز امداد خودرو براي استقرار در طول جاده ها قرارداد منعقد شده است.
وحدتی فرد گفت: از 9 شهر داخل استان همچون سبزوار، نیشابور، تربت جام، کاشمر، گناباد، تربت حیدریه و هشت استان همچون استان های تهران، اصفهان، مازندران، فارس، یزد و کرمان بیشترین تقاضای سفر به مشهد و بالعکس وجود دارد و برآوردمان این است که جمعه ششم فروردین ماه 95 اوج تقاضا برای بازگشت زائران و ترافیک جاده های استان بسیار بالا باشد که تمهیدات لازم در این باره اندیشیده شده است.
وی تصریح کرد: برآورد ما این است که موج اول سفر ها در هفته اول نوروز نسبت به هفته دوم نوروز بیشتر است. در همین راستا اطلاع رسانی لازم به مسئولان دستگاه های خدمت رسان برای برنامه ریزی ویژه برای این روز، انجام شده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گفت: در هفته دوم تعطیلات به طور طبیعی خروجی ها بیش از ورودی ها خواهد بود.
وحدتی فرد تاکید کرد: برای ارائه خدمات بهتر به زائران، ممنوعیت سفرهای دربستی در ایام خاص نوروز اعمال می شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش 50 درصدی فوتی ها در تصادفات جاده ای، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری مردم شاهد کاهش تصادفات جاده ای و فوتی ها در این تصادفات باشیم و هموطنان سفر خوبی داشته باشند.

مسئول کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی درباره برنامه های کمیته حمل و نقل، برنامه ریزی و آمار ستاد خدمات سفر خراسان رضوی نیز گفت: 14 دستگاه شامل پلیس راه، اداره کل راه آهن، سازمان اتوبوسرانی، تاکسیرانی، گمرک، هواشناسی، پلیس راهور، راه و شهرسازی، فرودگاه، سازمان پایانه های شهرداری، هلال احمر، سازمان ترافیک، شرکت پخش فرآورده های نفتی، مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و انجمن صنفی خدمات هوایی و جهانگردی عضو این کمیته هستند و برنامه ریزی های موثری برای ارائه خدمات خوب به زائران انجام داده اند.

وحدتی فرد افزود: در کمیته حمل و نقل 7 برنامه شامل پیش فروش بلیت های نوروزی به صورت اینترنتی، تامین ناوگان جاده ای، ریلی و هوایی، نظارت بر ارائه خدمات، ایمنی و امداد، اطلاع رسانی و اقدامات فرهنگی، رسیدگی به شکایات و پیش بینی و آمار که مد نظر برای برنامه ریزی است، را مد نظر قرار داده ایم.

وی افزود: دستگاه های عضو کمیته حمل و نقل، همه امکانات و ظرفیت‌ها‌ی خود را آماده کرده اند و پیش بینی رشد 10 درصدی در بخش حمل و نقل جاده ای، 10 درصد در بخش ریلی، پنج درصد در بخش هوایی، 10 درصد در اتوبوسرانی داخل شهر مشهد و سه درصد در تاکسیرانی مشهد انجام شده و متناسب با آن برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.